Kékcsei Arany János Általános Iskola

„Én meg tudom tenni, amit te nem, és te meg tudod tenni, amit én nem; együtt nagy dolgokra vagyunk képesek.” (Teréz anya)

 

 

    

    

 

 

 

 

Tartalomjegyzék

A pályázat címe: 2

A pályázat készítője: 2

Tisztelt  Igazgató Nő! 2

Szakmai önéletrajz. 4

Vezetői program... 7

Helyzetelemzés. 21

Földrajzi környezet. 21

Az iskolaépítés, bővítés folyamata: 22

Személyi feltételek. 23

Tanulói adatok. 26

Záró gondolatok. 27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A pályázat címe:

Kisvárdai Tankerület Központ

4600 Kisvárda

Kodály Zoltán utca 15/A

Pályázati azonosító: TK/149/01773-1/2018.

 

A pályázat készítője:

Nagy Enikő Zsuzsanna

4494 Kékcse,

Fő utca 98.

 

 

Tisztelt  Igazgató Nő!

Alulírott hivatkozva a TK /149/01773-1/2018, azonosító számú, a Kékcsei Arany János Általános Iskola Intézményvezető  (magasabb vezető) beosztás ellátására irányuló pályázati kiírásra

PÁLYÁZATOMAT BENYÚJTOM.

Tartalma:

  • az intézmény vezetésére vonatkozó program, szakmai helyzetelemzésre épülő fejlesztési elképzelések
  • 5 éves szakmai gyakorlatot igazoló dokumentumok
  • az állás betöltéséhez szükséges végzettség, szakképzettség meglétét igazoló okmányok másolata
  • pedagógus - szakvizsga keretében szerzett intézményvezető szakképzettség meglétét igazoló oklevél másolata
  • szakmai önéletrajz
  • 90 napnál nem régebbi hatósági bizonyítvány
  • nyilatkozat a személyes adatok pályázattal összefüggő kezeléséről
  • hozzájáruló nyilatkozat a teljes pályázati anyag sokszorosításához, továbbításához

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szakmai önéletrajz

 

1968. szeptember 22-én, Kisvárdán születtem, általános iskolai tanulmányaimat Kékcsén végeztem, majd Kisvárdán a Bessenyei György Gimnáziumban folytattam tanulmányimat, ahol 1987-ben érettségiztem. Ebben az évben sikeres felvételi vizsgát tettem a nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskola történelem-népművelés szakára. 1991-ben diplomáztam, s ebben az évben augusztus 16-án állást kaptam, Kékcsén, egykori iskolámban.

Aktívan bekapcsolódtam az iskola életébe, sokat tanultam volt tanáraimtól, s a több évnyi tapasztalattal rendelkező kollégáktól. Továbbképzéseken vettem rész, majd elvégeztem a földrajz szakot, szintén Nyíregyházán a Tanárképző Főiskolán, majd a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem TTK, földrajz szakon egyetemi diplomát is szereztem.

2014-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen közoktatási vezető és pedagógus szakvizsga szakirányú szakképzettséget szereztem.

2016-ban a Nyíregyházi Egyetemen végeztem tanulmányimat történelem mester képzésen.

2018. januártól a pedagógus életpálya vonatkozásában Pedagógus II fokozatba kerültem

Munkám során osztályfőnökként is tevékenykedtem, utolsó osztályomat 2012-ben ballagtattam el. Osztályfőnöki munkám során igyekeztem tanulóimat segíteni, támogatni céljaik elérésében, továbbtanulásukban, programok szervezésével pedig emlékezetessé tenni az iskolai éveket.

Rendszeresen készítek fel gyerekeket versenyekre, helyi, körzeti, de a megyei versenyekre is.

Több éven át a diákönkormányzatot segítő pedagógusként, sok szabadidős programot, rendezvényt, kirándulást, gyermeknapot, vetélkedőt szerveztünk kollégáimmal tanulóink számára.

Részt vettem pályázatok kidolgozásában, szakmai vezetőként azok megvalósításában, kivitelezésében.

2010-ben a Kékcsei Önkormányzat képviselőtestülete támogatásával,- mint fenntartó- több sikeres pályázat elnyerésére került sor.

2010-től a TÁMOP 3.1.4 „Gyermekeink sikeréért és érvényesüléséért a személyes kompetenciák komplex fejlesztésével” pályázat megvalósításába szakmai vezetőként kapcsolódtam be. A pályázat keretében több szakmai továbbképzésen vettem részt kollégáimmal együtt, illetve a pályázat keretében projekt hét, témahét keretében számos programot szervezünk tanulóinknak, a környezettudatosság és hagyományápolás jegyében.

2015-ben a KLIK Kisvárdai Tankerülete által támogatott pályázat (TÁMOP- 3.1.4. C-14-2015-0013 azonosító számú pályázat) megvalósulásában szintén szakmai vezetőként tevékenykedtem, segítettem kollégáim munkáját.

2015-ben pályázatot nyújtottunk be az ÖKOISKOLA cím elnyerésére, melynek kidolgozásában aktívan, irányítóként vettem rész.  A pályázat sikeressége érdekében 30 órás képzésen voltam Hajdúböszörményben, ahol ökoiskolai koordinátor képzettséget szereztem.

A pályázat sikereként iskolánk elnyerte az ÖKOISKOLA címet 2018 decemberéig.

2017 februárban indult intézmémyünkbena az EFOP-3.1.8-17-2017-00034, Együtt, testvérként a Kékcsei Iskolával című pályázat, melyben projekt menedzserként veszek részt.

Iskolánkban 7 éve egyre nagyobb sikerrel kerül megrendezésre az Arany János hét verseny sorozat, melyen történelem tanulmányi versenyt is szervezünk kollégámmal. A verseny hét szervezésében lebonyolításába is a kezdetektől bekapcsolódtam.

2003-tól rendszeresen részt vettem pedagógusként az Országos Kompetenciamérésben, majd 2012-től koordinátorként végzem feladataimat a mérés lebonyolításában.

2012-től igazgató-helyettesként, majd 2013-tól intézményvezető helyettesi feladatok elvégzésével bízott meg intézményvezetőm.

Intézményvezető helyettesként személyes példamutatásommal igyekszem végezni sokrétű munkámat.

  • tantárgyfelosztás, óraterv készítés
  • adatszolgáltatások
  • az éves iskolai statisztika elkészítése
  • helyettesítések szervezése, dokumentálása
  • PP. SZMSZ, Házirend, munkaterv aktualizálása
  • pályázati lehetőségek felkutatása, pályázatírás, pályázatok megvalósulásának figyelemmel kísérése.
  • versenyek, programok szervezése

Ezt a sokrétű szakmai munkát természetesen kollégáimmal együttműködve sikerült megvalósítani. A megfelelő munkakapcsolat, megfelelő, folyamatos felkészülés meghozza az eredményeket munkám során.

27 évnyi aktív folyamatos munka, rendszeres képzéseken való részvétel lehetőséget adott, hogy megfeleljek újabb és újabb kihívásoknak. A feladatok, kihívások lehetőséget adnak erősségeink kibontakoztatására, gyengeségeink fejlesztésére.

Intézményvezető- helyettesként az újabb kihívások lehetőséget adtak a fejlődéshez, aktív munkához, korunk egyre nagyobb elvárásainak való megfelelésnek.

A szerzett tapasztalatokat, tudást, mindenképpen tudom  alkalmazni vezetői munkám során.

A pályázatban meghatározott feltételek tudomásul vételével az intézményvezető-beosztást megpályázom. A betöltéséhez szükséges végzettséggel, szakvizsgával, szakmai gyakorlattal rendelkezem.

1991. augusztus 16-tól dolgozom folyamatosan pedagógusként az intézményben. Az évek során alaposan megismertem az intézményt, megtapasztaltam a változásokat, fejlődéseket, nehézségeket is.

Helyi lakosként is alapos helyismerettel rendelkezem. Ismerem az itt élő embereket, ismerem igényeiket, elvárásaikat.

2006-tól helyi képviselőként is aktívan részt veszek a település és az intézmény életében is.

2012 január 14-től intézményvezető-helyettesként és pedagógusként is fontosnak tartom az intézmény minél sikeresebb működését. Nagy kihívás számomra a gyerekek és kollégák munkájának, sikereinek segítése, támogatása.

Ezt a színvonalas munkát kívánom támogatni, hogy intézményünk minél sikeresebb legyen, megfeleljen a kor kihívásainak. S így segítsem kollégáim és gyermekeink sikerét.

Céljaim:

  • meghatározott feladatköröm teljesítése
  • munkatársakkal való nyílt, folyamatos, kommunikatív kapcsolattartás
  • példamutatás
  • segítés tapasztalatommal, tudásommal
  • munkatársaim támogatása
  • közösségépítés

 

Hiszem, hogy egy közösség munkája csapatmunka kell, hogy legyen. 

„ Amit teszünk csepp a tengerben, de ha nem tennénk meg, az a csepp hiányozna a tengerből”

Kalkuttai Teréz anya

 

Vezetői program

  1. Bevezető

A századunkban zajló gazdasági, technológiai változások próbára teszik az egyének alkalmazkodó képességét, mindez nem hagyja érintetlenül az oktatásügyet sem. Kihívás az oktatási rendszer számára a fokozott versenyhelyzetnek, az állandóan változó munkaerő-piaci igényeknek való megfelelés. Ebből egyenesen le kell vonnunk azt a következtetést, hogy a korábbi évtizedek gyakorlata a tanulás terén már nem követhető. A lexikális tudás mellett ma már meghatározóbb lett a tudás megszerzésének „hogyan”-ja, hiszen ez határozza meg, hogy a mai diákok képesek lesznek-e tudásukat a gyakorlatban felhasználni, alkalmazható tudást tudnak-e szerezni. A diákokat fel kell készíteni a kor egyik legfontosabb követelményére: az „egész életen át tartó” tanulásra.

Az oktatásban tehát olyan új tanulási modell kialakítása szükséges, amelyben kiemelkedő szerepe kell, hogy legyen az alapvető készségek elsajátításának, a csapatmunkára való képesség, problémamegoldó képesség fejlesztésének.

A mai társadalomban a pedagógus szerepe megváltozott: a tudás átadójából a tudás megszerzésének segítőjévé kell válnia. Be kell látnunk, hogy a tanítási-tanulási folyamatban lényeges elemnek kell lennie a tevékenységnek, az aktivitásnak, a gyakran tapasztalható passzív tanulói magatartással szemben. A tevékenységközpontú pedagógiák erre a gondolatra épülnek. Az ismeret átadása és átvétele során mindkét félnek aktív résztvevőnek kell lenni.

 

Elfogadott tény az is, hogy az iskolákat ma már nem lehet zárt szervezetként működtetni, szülőkkel, más közösségekkel parneri kapcsolatot kell erősíteni, ez nagymértékben kiszélesíti az iskolavezetés feladatait is.

Az élet alapeleme a változás, ezért a legszebb és legnehezebb vezetői feladat a változás menedzselése.

  1. Céljaim

Olyan iskolát szeretnék:

  • Ahol az egységes elvek, arculat kialakítása megvalósítható,
  • Ahová a gyerekek szívesen járnak, mert megértő, szerető, motiváló légkör veszi őket körül,
  • Ahol a természetes gyermeki kíváncsiságot megőrizve, az életkori sajátosságoknak megfelelő módszerekkel tanulhatnak a diákok,
  • Ahol a gyerekek képességei sokoldalúan fejlődhetnek,
  • Ahol a tantestület minden tagja megtalálja azt a tevékenységet, amelyhez a legjobban ért,
  • Ahol az érték az elkötelezettség, a hivatástudat, gyermekközpontú, igazságos szakember,
  • Ahol tudunk örülni mások sikerének, egymást ösztönözzük,
  • Ahol nyugodt, együttműködő közösségben folyik a munka,
  • Amelyik rugalmasan képes alkalmazkodni a társadalmi elvárásokhoz, a tanuló a szülők és a fenntartó igényeihez,
  • Ahol az oktatás zavartalanul folyik és jól gazdálkodik a személyi és tárgyi lehetőségeivel,
  • Amelyet ezekért a fenntartó is szívesen támogat.

Vezetőként szeretnék:

  • Folyamatos önfejlesztéssel megalapozva, felkészülten munkát végezni,
  • A feladatellátáshoz felelősséget társítani,
  • Humánusan, pozitívumokra építeni,
  • Jó, de fegyelmezett intézményi légkört kialakítani,
  • A személyiség kibontakoztatása gondoskodó iskolai légkörben, egységes nevelési elvek kialakítása,
  • Oktató-nevelő munka hatékonyságának növelése, a tanulók képességeinek folyamatos fejlesztése
  • Együttműködés, konfliktuskezelés, testületépítés,
  • Az intézményi fegyelem növelése,
  • Partneri kapcsolatok erősítése, bővítése,
  • A tanárok értékelését és szakmai fejlesztését célzó új formák kialakítása, minőségfejlesztés,
  • A tanulási folyamat megújítása,
  • Hátrányok csökkentése, esélyegyenlőség, tehetséggondozás,
  • A tanulás eredményességének és a továbbhaladás sikerességének hatékonyabb biztosítása
  • A település programjaihoz való csatlakozás
  • Óvodával való kapcsolat építés fejlesztése, óvodás gyerekek beiskolázása.

Az intézmény erősségei: azok a tényezők, melyek hosszútávon előnyt jelentenek

  • Az oktatáshoz szükséges tárgyi feltételek biztosítottak
  • Új, korszerű a legmodernebb technikai felszereléssel ellátott épület
  • Kultúrált, esztétikai környezet
  • Végzett tanulóink jó eséllyel jutnak be középiskolákba
  • Tanulóink eredményesen szerepelnek tanulmányi versenyeken
  • Nyertes pályázatok biztosítják az oktató-nevelő munka, tárgyi feltételeit
  • Művészeti oktatás, mely már az óvodai nevelő munkával elkezdődik
  • Hagyományápolás:iskolai és települési rendezvényeken való részvétel
  • Jó szakosellátottság
  • Első, második, harmadik évfolyamon iskolaotthonos oktatás
  • Negyedik évfolyamon napközi, 5. 6. 7. évfolyamon tanulószoba.

 

 

Az intézmény gyenge pontjai: azok a tényezők, feltételek, amelyek hosszútávon hátrányt jelentenek

  • A tanulók heterogén összetétele. Magas a HH és HHH aránya
  • Magatartási, viselkedési nehézségek, melyek negatívan befolyásolják tanulóink napi munkáját.
  • A pedagógusok nem egységes nevelési eljárásai
  • A nevelőtestületben megjelenő konfliktusok, a vélt és valós sérelmek orvoslása nem a leghatározottabb formában történik
  • Az információáramlás nem megfelelő, így nem éri el az elvárt hatákonyságot
  • Konkrét helyzetekben sokféle információáramlás történik, esetenként nem az arra illetékes szermélyektől
  • Szülők segítő támogató, együttműködése nem éri el az elvárható szintet

Az intézmény lehetőségei: olyan feltételrendszerek és tevékenységek, melyek az intézmény jövőbeni szerepét előnyösen megváltoztathatják

  • A fenntartó által biztosított szakmai önállóság lehetővé teszi, hogy elsősorban rajtunk, saját döntéseinken múljon fejlődési rányunk
  • A szülőkkel kialakított partneri kapcsolatok révén kedvező konfliktus megoldásokra kerülhet sor, további kapcsolatépítéssel növelhető a munkába való bevonásuk
  • A meglévő és újabb pályázatok elnyerésével előnyös eredmények születhetnek
  • A nyertes pályázatok növelhetik az oktató-nevelő munka színvonalát, sokszínűségét
  • A külső társadalmi, politikai és gazdasági változások arra kell, hogy ösztönözzék az intézmény minden dolgozóját, hogy csak az egyre növekvő színvonal és a partneri igények minél magasabb szintű kielégítése lehet a versenyben maradás alapja.

Az intézmény veszélyei: olyan környezeti kihívások, amelyek az intézmény pozíciójának gyengüléséhez vezethetnek

  • A kisvárdai iskolák elszívó hatása érvényesül, melynek okai: a város közelsége, a tanulók heterogén összetétele
  • Tanulói létszám csökkenése

 

Gazdálkodási tevékenység

A vezető feladatai közé tartozik a költségvetési összegek takarékos és legésszerűbb felhasználásával, a nevelő-oktató munkához szükséges alapfelszerelések és eszközök biztosítása.

A költségvetés a szükségletek csak egymeghatározott részét fedezik, de nélkülözhetetlen a pályázati lehetőségek minél nagyobb kiaknázása.

 

Vezetői alapelvek

„Én meg tudom tenni, amit te nem, és te meg tudod tenni, amit én nem; együtt nagy dolgokra vagyunk képesek.” (Teréz anya)

 

Egy jó iskolához, egy jó csapat kell, melynek tagjai az  egyedi képességeikkel kiegészítik egymást.

A vezető fontos feladata, hogy ebben a csapatban a megfelelő feladatmegosztással mindenki számára lehetőséget teremtsen ahhoz, hogy képességeivel a csapat aktív, építő tagja legyen. Korunk oktatásának fontos követelménye a kulcskompetenciák fejlesztése, amely a változó világhoz való gyors alkalmazkodást, és a felnőtt életben való helytállást készíti elő. Kiemelt vezetői feladatnak tekintem az iskolai nevelő-oktató munka hatékonyságának növelését, a tanulók képességeinek folyamatos fejlesztését.

 

A vezető munkája

A vezetés olyan tevékenység, mely az erőforrások hatékony és eredményes felhasználára irányul, bizonyos célok elérése érdekében.

A vezetői munka igen energiaigényes, állandó feszültség forrása, s a kihívások egész sorát rejti magában. A vezetési funkciók a vezetői munka elválaszthatatlan részét alkotják, mint a tervezés, szervezés, közvetlen irányítás és ellenőrzés.

 

Alapvető vezetési funkciók

Vezetőként vallom:

  • Az emberek a demokratikus keretek között megfogalmazott célokért képesek és akarnak tevékenykedni
  • Kiemelem az erőforrások megteremtésének, hatékony felhasználásának szükségességét, a szervezeti kultúra fejlesztésével
  • Támogatom a keratív ötleteket, pozitív kezdeményezések megvalósulását segítem
  • Humánus keretek között, határozott, következetes, ellenőrzés, értékelés elvét.

 

Vezetői céljaim:

  • A nevelő-oktató munka eszközrendszereinek, személyi feltételeinek, a pedagógiai munka zavartalanságának biztosítása
  • Olyan iskolai környezet, ahol kölcsönös tisztelet, megbecsülés és a fegyelem követendő érték
  • Takarékos, gondoskodó gazdálkodás folytatása

 

Vezetői módszereim:

  • Az intézményvezetői szerep és feladatkör az elmúlt években jelentősen átalakult. Elvárás a professzionális vezetés, menedzseri szerep
  • Az előkészítés (tájékoztatás, tervezés, irányítás), végrehajtás (döntés, motiválás, összehangolás), ellenőrzés (értékelés, önértékelés, minősítés) rendszerében fontos szerepet szánok a konfliktuskezelésnek, zavarszűrésnek.

 

A célmeghatározásból eredő feladatok

 

A személyiség kibontakoztatása, egységes nevelési elvek formálása

A pedagógia mindig fontos feladatának tekintette a személyiségfejlesztést, ma ez a feladat egyre inkább az oktató-nevelő intézmnyekre hárul

Egy tanuló helyzetét nagyon sok tényező determinálhatja: az adottságai, az egészségi állapot, testi épsége, a család légköre, életkörülménye és életmódja. Ez a bonyolult, soktényezős háttér befolyásolja az iskola nevelésének hatékonyságát. A pedagógusnak csak az a lehetősége, hogy igyekszik megismerni ezt a helyzetet és a pedagógia eszközrendszerével alakítja azt.

 

Személyzetfejlesztés és testületépítés

Fontos fealadat, hogy az iskola alkalmazottai, pedagógusai, egyenként, csoportban, testületben egyaránt színvonalasan dolgozzanak. Ennek érdekében tudatos vezetői tevékenységgel, átgondolt feladatszervezéssel kell erősíteni, építeni meglévő szellemi, fizikai bázisunkat.

 

            Az intézmény szervezeti felépítése

Konfliktusok minden szervezetben természetesek, de a minimalizálásra kell törekedni. A sérelmet felszínre hozó, konszernzust kereső vita, a nyílt, őszinte beszéd a konfliktusok kezelésének legfontosabb formái. Folyamatos, rendszeres egyeztetés, megbeszélés a hatékony munka nélkülözhetetlen velejárója.

            Az iskola és a társadalmi környezet közötti viszony formálása

Az iskolát nem lehet zárt szervezetként működtetni, az adott társadalmi környezetben működhet csak. Ezért fontos, hogy jól ismerjük e kapcsolatrendszerben helyünket, lehetőségeinket, a felénk irányuló elvárásokat.

 

            Belső kapcsolatok:

Az iskolai életben meghatározó szerepük van a  Szülői munkaközösségnek, szakszervezeti vezetőnek, munkaközösség vezetőknek.

A diákönkormányzatnak nagy szerepe van a különböző szabadidős programok megszervezésében a tanulók magatartásának formálásában, közösségépítésben. Ezért támaszkodni kívánok munkájukra, véleményükre.

            Külső partnerekkel való kapcsolatok:

Fontosnak tartom az ünnepségeken, különböző rendezvényeken, értekezleteken, továbbképzéseken való részvételt.

Külön figyelmet kell fordítani a szülőkkel való kapcsolattartásra, szőlői ház nélkül nem lehet eredményes a munkánk.

Fontosnak tartom az óvodával való kapcsolattartást, szakmai együttműködést, hisz utánpótlásunk biztosításának ez az egyik legfontosabb forrása.

Fontosnak tartom a településen működő civil szervezetekkel és a történelmi egyházak képviselőivel való kapcsolattartást, együttműködést.

 

            A tanárok értékelése, szakmai fejlesztése, minőségfejlesztés

Megnőtt az intézmények vezetőinek felelőssége iskolájuk teljesítményéért, ezért fontos a tanári munka megfelelő értékelése. Új értékelési rendszer kidolgozására van szükség, fontos, hogy mindenki számára világos ösztönző rendszer kerüljön bevezetésre, mely segíti az önmegvalósítást.

Fontos a pedagógusok szekmai fejlődése az iskolarendszer átalakításában arculatformálásban.

 

 

            A szakmai fejlesztés irányai

  • csapatmunkára való képesség, problémamegoldás és döntéshozatal, önismeret, konfliktuskezelés
  • korszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazása:differenciált képességfejlesztés, kooperatív tanulás, projektmódszer stb.
  • Informatikai eszközhasználat.

 

Minőségfejlesztés

A minőség a célnak való megfelelés. Az oktatási-nevelési intézmény feladat, hogy szocializáljon és professzionizáljon. Ilyen értelemben a minőségi munka helyi, iskolai folyamat, fontos önérdek és hosszú távú stratégia.

 

Minőségi munkánk célja,sikerkritériumok:

Célom az iskoláról kialakított kép folyamatos fejlesztése, a minőség, hatékonyság, eredményesség elve alapján. A hagyományok megtartása mellett, nyugodt légkörű iskola megteremtése, határozott értékrend megfogalmazása szükséges.

Sikerkritérium: tanulóink szeressék az iskolát, azonosuljanak céljaival.

 

Az iskola végzős tanulói birtokában legyenek a továbbtanulás igényének, minél jobb eredménnyel indulhassanak a továbbtanulás útján.

Sikerkritérium: partnereink elégedettségének növelése

 

A partnerek elvárásainka beépítése a nevelő-oktató munkába. Nevelési feladatok teljesítése a pedagógiai programban foglaltak szerint.

Sikerkritérium: hiteles és bevált mérőeszköz alkalmazása

Tehetségekkel és hátrányos helyzetűekkel való egyenrangú törődés a tanórán kívül, egyéni bánásmód elvének érvényesítése, esélyegyenlőség biztosítása.

Sikerkritérium: tanulmányi versenyek, szabadidős programok szervezése

 

A minőségi munka az innováció alapkövetelmény, melynek garanciája a munkatársak képzése, s az elsajátított tudás megfelelő, gyakorlatban való alkalmazása.

Sikerkritérium: Munkánk hatákonyságának növelése

 

Partnerkapcsolatok fejlesztése, partnereink véleményének, igényeinek figyelembe vétele

Sikerkritérium: szülői értekezletek, fogadó órák, családlátogatások mennyiségének növelése.

 

Célunk, hogy a diákjainkban felébresszük és egyre magasabb szintre emeljük a környezetvédő-óvó szemlélet fontosságát.

Sikerkritérium: tanulóink aktív részvétele környezetünk szebbé, jobbá tételében és a környezetvédelmi vetélkedőkön, programokon való minél sikeresebb részvétel.

 

Egészséges életmód kialakítása, a rendszeres testmozgás megszerettetése.

Sikerkritérium: A tanulók minél nagyobb létszámban vegyenek részt, versenyeken, szakkörökön.

 

 

 

            A tanulási folyamat megújításának elemei

A gyermekközpontúság és a teljesítményképes tudás (életpálya tervezése) nézetrendszerének összehangolására töerekszem. Fontos alapelv, hogy munkáltatva tanulunk, de nem nélkülözhető az önálló információszerzés készségének elsajátítása sem. Egyre fontosabb, s egyre jobban érzékelhető, hogy az információs és kommunikációs technológia (IKT) nem hagyható ki az oktatásból Az isklának nincs más választása, mint alkalmazkodni ahhoz a korhoz, melyben működik és amelyet szolgálnia kell. Diák nem kerülhet ki isklánkból alapvető ismeretek nélkül, a vezetés, adminisztratív munkában nélkülözhetetlen, tanár számára óriási lehetőség és elvárás.

A továbbiakban is nagy hangsúlyt kívánok fektetni az iskolában folyó művészeti nevelésre, ennek alapjai már az óvodában elkezdődnek. A művészet fejleszti a gyerekek esztétikai érzékét, harmóniára, a kultúra, hagyományok őrzésére neveli a gyerekeket.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatos nevelés. Ehhez korábbi pályázatiank nyújtanak lehetőséget, anyagi és szellemi forrást biztosítva. Ezek megvalósítása érdekében új tanulásszervezési eljárások alkalmazására (projektmódszer, témahét) is sor kerül. Feladat ezek továbbfejlesztése, minél magasabb szintre meelése, monőség fejlesztés, minél egységesebb arculat kalakítása.

 

            A hátrányok csökkentése esélyegyenlőség

A munkanélküliség, a mindennapos anyagi gondokkal küzdő családok számának növekedésével nő azon tanulók létszáma, akik támogatásra szorulnak. Ma, amikor újabb társadalmi átrétegződés megy végbe, különös figyelmet kell fordítani azokra a tanulókra, akik többoldalúan is hátrányos helyzetben élnek.

Legnagyobb megkülönböztatés a nem egyforma embereket egyformán kezelni. Fontos feladat a hátrányos helyzetű tanulók tudásszintjének a fejlesztése, szemelőtt tartva a tehetséggondozást.

 

 

Ellenőrzés, értékelés

Elvárás egy iskolával szemben, hogy eredményesen dolgozzon. Az iskolai Pedagógiai Programban rögzitve van a belső értékelési rendszer.

 

Az ellenőrzés, értékelés legfontosabb alapjai:

Az eredményesség mérésekor, a viszonyítási alap mindig a céloknak való megfelelés, a követelmények teljesítése, megvalósítása.

Az elvárt követelmények egységes értelmezése,

Kiemelt alapelv a folyamatosság, rendszeresség,

Az értékelés objektív, segítő, nevelő, fejlesztő hatású legyen,

Az értékelés nem csupán minősítés, az eredmények javítására ösztönző motivációs eszköz legyen,

Az értékelés módja és eszközei áttekinthetőek, egységesek, kiszámíthatóak, azonos feltételeket termtőek legyenek

Képességek és tudásszint növelése

Minden tanulóban tudatosítani kell, hogy a tanulni tudás elsajítítása (élethosszig tartó tanulás) nélkülözhetetlen, saját érdeke.

Fontos a középiskolai tanulmányokra való eredményes felkészítés.

A humán erőforrás fejlesztésével az óratervben rejlő lehetőségek kiaaknázásával lehetőséget kell teremteni arra, hogy gyermekeink képességeik a legmagasabb szintre jussanak.

 

 

 

Összegzés

 

A tanítás-tanulás tevékenység sikere a résztvevők felkészültségén, adottságain, aktivitásán, szorgalmán múlik. Tehát a felkészült pedagógusok, szorgalmas diákok, segítő támogató szülői háttér, nélkülözhetetlen a sikeres, eredményes munkához. Nem elegendő a pedagógiai teljesítmény, szükség van a szülők törődésére, segítségére. A gyermeki teljesítmény akkor tud kiteljesedni, ha egészséges érzelmi háttér van mögötte, ezt a törődő család tudja legfőképpen teljesíteni. Ezért a szülőkkel való kapcsolattartás elengedhetetlen feltétele, hogy a pedagógiai munka sikerrel záródhasson.

A pályázatban megfogalmazott célok összegzése:

Folyamatosan végzendő feladatok

  • Rendszeres belső továbbképzések, hospitálások szervezése, az órák elemzésével
  • Pedagógusoknak folyamatos visszajelzés munkájukról, tevékenységükről
  • Rendszeres megbeszélések, munkaértekezletek tartása
  • Tanórákon kapjon hangsúlyt a differenciálás, kulcskompetenciák fejlesztése
  • Fontos feladat az átmenet megkönnyítése, negyedik évfolyamon fel kell készíteni a diákokat a számonkérés minőségi, mennyisági követelményeihez.
  • Ötödik évfolyamon a tanítási technikák megtanításával kell foglalkozni
  • Fontos a tanórák fegyelmének javítása, szigorúbban, következetesebben kell fellépni az órákat zavaró tanulókkal szemben a többség érdekében.
  • Gondot és figyelmet kell fordítani az SNI, BTMN-es HH és HHH tanulókra, biztosítani kell folyamatos fejlesztésüket.

Középtávú célok, feladatok:

  • Oktató-nevelő munka színvonalának emelése
  • Pályázatokon való részvétel, források biztosítása,
  • Tanórákon kívüli programok sokszínűségének további biztosítása
  • A felzárkóztatás, tehetséggondozás kiemelt feladat
  • A tantestület egységének növelése, egységes fegyelmezési, értékelési elvek alakításával.

Hosszú távú célok, feladatok:

  • Az iskola hosszútávú feladata az alapképességek, készésgek elsajítáttatás, az ismeretek átadása a tantárgyak tanagyagának feldolgozásán keresztül
  • A továbbtanulás sikerének és a közpoiskolákban való helytállás megalapozása
  • A már meglévő pedagógiai értékek, jól működő hagyományrendszerek megtartása.
  • A megváltozott tanulási szokásokhoz igazodó tanulási módszerek alkalmazása
  • Fontos feladat a szabadidő hasznos eltöltését szolgáló programok biztosítása
  • A tudásvágy, becsület az udvarias magatartás, az egymás tiszteletének, a közösségben partnerként való együttműködés kialakítása, a szabályok elfogadása, annak felismertetése, hogy ez nyújt számunkra biztonságot.

 

Befejező gondolatok

Vallom, hogy csak következetességgel, türelemmel, kellő kitartással, tisztességgel lehet a ránk bízott feladatot végezni.

Fontosnak tartom, hogy a kollégák és a diákok a legjobb tudásuk szerint valósíthassák meg önmegukat, legyenek büszkék saját teljesítményükre és tudjanak örülni egymás sikerének.

Tegyék mindezt úgy, hogy gyarapodjon a közösség és büszkék lehessünk iskolánkra.

„Ne vállalkozz arra, amit nem tudsz megtenni, de ha valamit megígértél igyekezz tartani a szavad!”

(George Washington)

 

 

                                        

 

 

 

Helyzetelemzés

 

Földrajzi környezet

 

Kékcse Szabolcs – Szatmár – Bereg megyében Nyíregyházától észak-keletre mintegy 45 km távolságra található település. A 4. sz. főútról Kisvárdánál leágazó alsórendű úton érhető el. A legközelebbi vasútvonal:  Budapest – Záhony vasútvonal Kisvárdán érhető el.

A település közúti kapcsolatát a településen áthaladó Kisvárda – Sárospatak összekötő út biztosítja, mely a megépült Tisza – hídon keresztül a borsodi régióval is megteremti a közvetlen közúti kapcsolatot. 

Kisvárda közelsége jelentős befolyással bír a kereskedelmi szolgáltatási egységek és munkahelyek kialakításában, nevezetesen a fentiek tekintetében Kisvárda regionális szerepköre érvényesült.

A községben az önkormányzat kötelező feladatellátását biztosító intézményhálózat kialakult.

A község egészségügyi, háziorvosi ellátása biztosított. A település rendelkezik postahivatallal és alapfokú oktatás-nevelési intézményekkel /általános iskola, óvoda/ könyvtárral, gyógyszertárral.

A községben kiépült a vezetékes víz és gázhálózat, továbbá a telefonhálózat. Az úthálózat 100 %-ban szilárd burkolatú. 

A településen jelenleg 1650 fő él. A munkaképes lakosság nagy %-a munkanélküli. Nehéz körülmények között él a község roma lakossága, többségük munkanélküli.    

 

Az iskolaépítés, bővítés folyamata:

1900-ben                                    református iskola 2 teremmel

1905-ben                                    római katolikus iskola 2 teremmel

1966-ban                                    két tanterem színpaddal és igazgatói iroda

1979-ben                                   1 tanterem tálalóval

1984-ben                                   szolgálati lakásból 3 tanterem és nevelői szoba építése

1994-ben                                    vizesblokk építése

1998-ban                                   új iskola épült 4 tanteremmel

2009-2010-ben EU pályázati forrásból- „Méltányos oktatási, nevelési környezet megteremtésével az esélyegyenlőségért” pályázattal - egy jelentős infrastrukturális beruházás keretében került sor a jelenlegi épület-együttes kialakítására, átadására. „ Méltányos oktatási, nevelési környezet megteremtésével az esélyegyenlőségért”

2010 szeptemberétől vehettük birtokba a felújított, ill. bővített iskolaépületet, melyben helyet kapott 8 tanterem, 1 informatika-terem szerver szobával, 2 csoportszoba, konyha, ebédlő, tornaterem és a kiszolgáló helyiségek.

 

Személyi feltételek

A tantestület létszáma 15 fő. Valamennyien diplomával rendelkeznek. 

A nevelőtestület hivatástudata, munkához való viszonya, munkafegyelme, szakmai felkészültsége jó. Pedagógusaink nyitottak az új, korszerű ismeretek megszerzésére, és minden olyan módszer kipróbálására, amellyel a nevelő-oktató munka hatékonysága növelhető. Jellemző a tantestület tagjaira a továbbképzéseken, átképzéseken való aktív részvétel.

A nevelők közül többen rendelkeznek szakvizsgával, több diplomával, illetve egyetemi végezettséggel.

A TÁMOP 3.1.4 „Gyermekeink sikeréért és érvényesüléséért a személyes kompetenciák komplex fejlesztésével” és 3.3.2. „Egy fontos lépés a komplex prevenciós szemlélet érvényesüléséért – Kékcse alapfokú oktatási-nevelési intézményeiben” pályázatok keretében valamennyien részt vettek a szükséges továbbképzéseken, melyek érintették a kompetencia területek bevezetését, az új tanulásszervezési eljárásokat, az informatikai eszközök használatát, a differenciált és kooperatív módszerek alkalmazását, a hatékony együttnevelést, az óvoda-iskola átmenet megkönnyítését valamint a mérés-értékelést.

Iskolatitkár: 1 fő

Technikai alkalmazottak száma 3 fő

Karbantartó: 1 fő

Iskolák feladata, hogy felkészítse a tanulókat a XXI. század kihívásaira, vagyis számukra hasznosítható tudást adjunk, és olyan készségek és képességek birtokába juttassuk őket, amelyekkel a változó munkaerő-piaci igényekhez alkalmazkodni tudjanak.

 Ezért tanulóinknak rendelkezni kell azokkal az alap- és kulcskompetenciákkal, amelyek szükségesek ahhoz, hogy életpályájukat tudják módosítani. Ehhez egyenlő esélyt kell biztosítani minden tanuló számára. A fejlesztések során ezért nagy hangsúlyt kell fektetünk a tanulás tanításának, és a készségek és képességek fejlesztésére.

A kompetencia-alapú oktatás célja tehát, hogy a tanulók a mindennapi életben hasznosítható tudással rendelkezzenek.

Előnye, hogy új módszerek, technikák alkalmazásával /kooperatív, projekt stb./ segíti a különböző fejlettségi szinten lévő tanulók közötti különbségek csökkentését, a hátrányos helyzetűek felzárkóztatását.

A kompetencia-alapú fejlesztéshez iskolánkban szemléletváltásra van szükség mind intézményi, mind pedagógusi szinten. A nevelők módszertani kultúráját kell bővíteni ahhoz, hogy a tanórák minősége megváltozzon. Elengedhetetlen feltétel az új módszerek alkalmazása, a differenciálás, a tevékenykedtetés és a mindennapi életből vett feladatok megoldása. Ehhez illeszkedően a pedagógus – továbbképzések szervezése, és megvalósítása, az elmúlt időszak kiemelt feladata volt, így a pedagógusok kompetenciái a következő képzéseken fejlődtek:

Teljes tantestületi képzés:

               -        új tanulásszervezési eljárások

-       differenciálás heterogén csoportban

-       hatékony együttnevelés

-       informatikai alapképzés és IKT-képzés

 

Menedzsment, változásmenedzsment-képzés                           2 fő

Szövegértés, szövegalkotási kompetenciák                                 7 fő

Matematikai kompetencia                                                             5 fő

Szociális, életvitel, környezeti kompetencia                               2 fő

Tanulás tanulása                                                                              8 fő

         Kooperatív tanulás                                                                          9 fő

         Tevékenységközpontú pedagógiák                                               8 fő

         Mérés-értékelés                                                                               5 fő

         SNI gyerekek együttnevelésére felkészítés                                  6 fő

Ehhez a pedagógusnak szükséges elemezni tanmenetét, hogy saját tantárgyán belül tervezetten végezze a kompetencia-alapú fejlesztést. A tanmenet minden évben a tanulók egyéni és a közösség egészének fejlesztéséhez készül, melyben a tanulói kompetenciák állnak a középpontban

 Szükséges továbbá a tankönyvek és taneszközök jó megválasztása. Olyan könyveket és munkafüzeteket ajánlott a tanításhoz választani, amelyek a kompetencia-alapú fejlesztéshez alkalmasak, és amelyek olyan taneszközként szolgálnak, amelyek segítik a tanulók fejlesztését, a PP- ban megfogalmazott céloknak megfelelően.

 Az intézménynek a kompetencia-alapú oktatás bevezetése és működtetése érdekében pedagógusainak lehetővé kell tenni az ilyen irányú képzéseken való további részvételt. Az iskola tárgyi feltételeinek javításakor figyelembe kell venni a kompetencia-alapú programokhoz szükséges eszközök beszerzését.

 

 

Tanulói adatok

 

  • Tanulók száma:            108 fő

Tanulócsoportok száma:        12

Iskolaotthonos oktatás:        1-3 évf.

Napközis csoport száma:                   3

Tanulószobai csoport száma:           1

SNI tanulók száma:                             6 fő (integrált oktatásban)

BTMN-es tanulók száma                   11 fő

 

  • Néptánc-oktatás továbbra is 1-4. évfolyamon folyik a Liget művészeti iskola pedagógusainak bevonásával.
  • A demecseri művészeti iskola az alsó és felső tagozaton – igény szerint – művészeti oktatást folytat. Hangszeres zenét /zongora, citera/.
  • A hitoktatást a római katolikus és református egyház képviselője tartja.
  • A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Kisvárdai Tagintézménye ebben a tanévben is végez pedagógiai tevékenységet intézményünkben:

 

-   fejlesztő foglakozást 3-4-7. osztályban heti 2 órában.

 

Rendszeresen kapcsolatot tartunk a helyi Gyermekjóléti Szolgálattal, a védőnővel és a háziorvossal.

 

Intézményünk megfelelő kapcsolatrendszerrel, felszereltséggel, eszközökkel működik és tölti be feladatait.

Záró gondolatok

 

Vallom, hogy csak következetességgel, türelemmel, kellő kitartaással, tisztességgel lehet a ránk bízott feladatot végezni.

Fontosnak tartom, hogy a kollégák, és a diákok a legjobb tudásuk szerint valósíthassák meg önmagukat, legyenek büszkék saját teljesítményükre és tudjanak örülni egymás sikerének.

„ Én meg tudom tenni, amit te nem, és te meg tudod tenni, amit és nem: együtt nagy dolgokra vagyunk képesek.”  (Teréz anya)

 

Kékcse, 2018. 10. 26.

Nagy Enikő Zsuzsanna

pályázó

 

 




Amíg az oldal tulajdonosa nem helyez el itt tartalmat, addig a mai napi leglátogatottabb oldalak listája jelenik meg!

KIEMELT, REKLÁMMENTES OLDALAK

1. Kisteherautó bérlés, kisteherautó kölcsönzés napi 6000 forintért

► Kisteherautó bérlés és kölcsönzés. Budapest és vonzáskörzetében. BARÁTI Ár, kedvező feltételek. OLCSÓ! - Kisteherautó bérlés akár 6000,-Ft/nap áron! -

kisteherauto-berles.hupont.hu

2. Kisbusz bérlés, kisbusz kölcsönzés napi 6000 forintért

► Kisbusz bérlés és kölcsönzés. Budapest és vonzáskörzetében. Sofőrrel vagy sofőr nélkül, olcsón. Jó árak, kedvező feltételek. - kisbusz bérlés - Akár 6000,-Ft/nap áron

kisbusz-berles.hupont.hu

3. ___ KÓTAJI KERÍTÉSGYÁRTÓ ___ MINDEN GYÁRI ÁRON !!!

► A DRÓTKERITÉS A LEGOLCSÓBB KERITÉS A VILÁGON. AMI SZÜKSÉGES HOZZÁ AZT NÁLUNK MEGTALÁLJA A-Z -ig. FÉM, ÉS BETON KERÍTÉSOSZLOPOK, HORGANYZOTT, ÉS ZÖLD DRÓTHÁLÓ, BETON LÁBAZATI ELEMEK, 3D-s KERÍTÉSPANELEK, ÉS KIEGÉSZITŐK.

kerites.hupont.hu

LEGLÁTOGATOTTABB OLDALAK (MAI).

HuPont hirdetési rendszer

1. + Dr. Nem Doktor +

► Dr? Az itt lévő dr-ok jogosultak dr-ként a dr előtag használatára. A doktorokban, tanácsaikban megbízunk. De ön doktor? Nem vagyok Dr. De ettől még tudhatok. Tőlük tanulok 2011 óta. Dr...

dr-nem-doktor.hupont.hu

2. Egyedi konyhabútor készítés Budapesten +36 70 243 9439

► Egyedi konyhabútor készítést vállal Budapesten Fogas Zoltán asztalos mester +36 70 243 9439. Akció: modern konyhabútor, elemes konyhaszekrény

egyedikonyhabutorkeszites.hupont.hu

3. MaTi-CaR ALKATRÉSZEK ELÉRHETŐ ÁRON MISKOLCON....

► Új, utángyártott, és gyári alkatrészek elérhető áron Miskolcon. Minden autótípushoz: ALFA/AUDI/BMW/CITROEN/CHEVROLET/DAEWOO/FIAT/FORD/HONDA/KIA/LANCIA/LEXUS/MAZDA/MITSUBISHI/NISSAN/PEUGEOT/RENAULT/SAAB/SEAT/SKODA/VW alkatrészek elérhető áron..

alkatreszekmindenautohoz.hupont.hu

4. Zelovics Péter vagyok postagalambok tenyésztése és versenyeztetése a hobbim

► Postagalamb gyürü gyüjtő is vagyok

zelopigeonrings.hupont.hu

5. RE - FLEXI - OK

► "Ágyúval verébre?!"

reflexiok.hupont.hu

6. Három szóban el tudom mondani, mit tanultam az életről: mindig megy tovább.

► "A világ minden szépségéért sem akarnám elcserélni az egyéniségemet, még akkor sem, ha nincs benne semmi különös. Én én magam vagyok, és ez több annál, amit néhányan elmondhatnak magukról."

mindigvantovabb.hupont.hu

7. Névnapi verses köszöntők, képeslapok - Pál Júlia tollából

► Különleges, verses névnapi köszöntők, képeslapok, nevek jellemzése, jelentése, saját versek

nevnapikoszontok.hupont.hu

8. PRO-SPORT

► Bács-Kun Sport - Bácsalmás, Kunbaja és környéke sportja - folytatás: 2011./XVI. évfolyam Labdarúgás, Kézilabda, Asztalitenisz, Cselgáncs, Diáksport, BSC 1913-2013.

pro-sport.hupont.hu

9. Az igazi gyémántot nem kell ragyogtatni

► Az erkölcstelen politikai irányzat csak a beteg szervezetű államban, nemzetben tudja felütni a fejét, a pillanat fejvesztettsége, kábultsága és nem tudása alkalmas talaj befogadására...

jellem-ismeret.hupont.hu

10. Angol nyelvkönyv - azoknak akik szeretnének IGAZÁN jól angolul!

► Sokszor belefogtál már az angol nyelv megtanulásába, de mindig elakadtál? Megvan a megoldás! Ez a nyelvkönyv meg tud tanítani angolul.

angol-nyelvkonyv.hupont.hu

11. ~Csajsziknak~

► Sziasztok! Ez az oldi igazi csajszis oldal! Itt mindent megtudhatsz! Sztárok, szépségtippek vagy csak egy kis szórakozás! Jó nézegetést! A szerki :3 Néhány részt magazinokból lestem el, mert nem volt ötletem :P meg hogy tippeket nézz

csajszik-oldala-love-it.hupont.hu

12. FUTBALL CSAPATOK!

► A világ összes legjobb csapata!

focicsapatok.hupont.hu

13. ___ KÓTAJI KERÍTÉSGYÁRTÓ ___ MINDEN GYÁRI ÁRON !!!

► A DRÓTKERITÉS A LEGOLCSÓBB KERITÉS A VILÁGON. AMI SZÜKSÉGES HOZZÁ AZT NÁLUNK MEGTALÁLJA A-Z -ig. FÉM, ÉS BETON KERÍTÉSOSZLOPOK, HORGANYZOTT, ÉS ZÖLD DRÓTHÁLÓ, BETON LÁBAZATI ELEMEK, 3D-s KERÍTÉSPANELEK, ÉS KIEGÉSZITŐK.

kerites.hupont.hu

14. Lap-FölDI 2 - Online hírek és érdekességek

► Üdvözlöm a Kedves Olvasót! Lap-Föld az online média apró szegmense, ahol Önöket tájékoztatjuk a mindennapokról- hírek, tudósítások, érdekességek, és sok egyéb... fókuszban szűkebb pátriámmal- Tapolcával. Dancs István

lapfoldiketto.hupont.hu

15. ACPC actual personal computer shop

► Számítástechnikai , Digitális fotó, Audio-vizuális Termékek Webáruháza

acpc.hupont.hu

16. Házikedvencünk:MACSKA

► Itt megtudhatsz mindent a macskákról amit tudni kell,képekkel

ricsardo.hupont.hu

17. MaTi-CaR Alkatrészek - AUTÓALKATRÉSZEK ELÉRHETŐ ÁRON MISKOLCON...

► Új, utángyártott alkatrészek kedvező áron Miskolcon. AUDI, BMW, CITROEN, CHEVROET, DAEWOO, FIAT, FORD, HONDA, HYUNDAI, KIA, MAZDA, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, VW alkatrészek! Szinte minden autóhoz alkatrészek elérhető áron..

maticar-alkatreszek.hupont.hu

18. A HAZA NEM ELADÓ MOZGALOM PÁRT

► Győzni fogunk, mert olyan elképzelést képviselünk, amely egy közös céllá alakul át, ezért elpusztíthatatlan, valamint visszaadja az emberek önbecsülését, magabiztosságát és az önmegvalósítás reményét, társadalmi osztályoktól függetlenül. Kásler Árpád

ahazanemeladomozgalom.hupont.hu

19. lomtalanit.hupont.hu

► LOMTALANÍTÁS 06-20-9185-907 ZÖLDHULLADÉK SZÁLLÍTÁS I.II.III.IV.VIII.IX.X.XI.XII.XIII.XIV.XV.XVI.XVII.XVIII.XIX.XX.XXI.XXII.XXIII DABAS BIATORBÁGY BUDAKESZI DUNAKESZI GYÁL MAGLÓD NAGYKÁTA PILIS SZIGETHALOM TÁPIÓSZELE ÚJHARTYÁN ÜLLŐ

lomtalanit.hupont.hu

20. ÉRD SÓDER-BETON DEPO

► CÉGTULAJDONOS: SOÓS GYULA

soderdepo.hupont.hu

21. Jogi tanácsadás, Családjog, Ingatlanjog budapesti ÜGYVÉD

► Házassági szerződés, ingatlan adásvételi-ajándékozási szerződés, családjog, ingatlanjog, öröklésjog Dr Mohos Gábor ügyvéd Budapest XIII. 06-20 354 8963

jogimegoldasok.hupont.hu

22. Veszélyes fakivágás Budapesten

► Veszélyes fakivágás Budapesten biztonságosan, garanciával +36 70 272 0149, minőségi szerszámok, elérhető ár, irányított fadöntés alpintechnikás favágás, email: krisztiankaroly77@gmail.com

fakivagasbudapest.hupont.hu

23. GLUTÉNMENTES ÖVEZET

► Hogyan fogyhatsz 50 felett gluténmentes diétával?

glutenmentesreceptek.hupont.hu

24. Védett Föld

► Föld és Természetvédelem: (Védett és kipusztult állatfajok - Védett növényeink) A Tasmán Tigris - (másnéven) - Az Erszényes Farkas. (Veszélyeztetettségi státusz: besorolás)

vedettfold.hupont.hu

25. MicrOfirM NEMZETKÖZI SZERETETSZOLGÁLAT

► (¯`*•●•Szeretetportál - MicrOfirM International Charity Service•●•*´¯) Ismerje meg a szeretet birodalmát – Segíteni, támogatni, gondoskodni akar, azonnal írhat ÖN! E-mail címünk: szeretet.szolgalat@postafiok.hu (¯`*•.●•٠·˙ * MICS * ˙·٠•● .•*´¯)

szeretetszolgalat.hupont.hu

26. Lámpa alkatrész,üvegbura,lámpabura,paraszt bura,csilláralkatrész,csillár

► Petróleum lámpa alkatrész,üvegbura lámpabura.Elérhetőség:0620/416-1273,E-mail:uvegbura28@gmail.com

lampaalkatreszek.hupont.hu

27. Angyali menedék

► Angyali vezetés a megfáradt és beteg lelkeknek

archangelgabriel.hupont.hu

28. MAGYAR Locsolótömlő, ipari tömlő, öntözés, kert, otthon

► locsolótömlő, kerti tömlő, szivattyútömlő, szívótömlő, tömlővég, tömlőösszekötő, tömlőcsatlakozó, szivattyú, gyorscsatlakozó, 1"-os gyorscsatlakozós rendszer, bilincs, szórófej, takaróponyva, szerelvény, Weekend Master, Master Extra, Master Plus, ATS

locsolotomlo.hupont.hu

29. Versek, fotók, művészetek, süni, természet.

► "akkor lesz itt szép világ, ha égig ér a szarkaláb, és az úton sündisznócska, riszálja a popsiját"

antalkiss.hupont.hu

30. Karnisszerelő gyorsszerviz Budapesten 06209884170

► Karnisszerelés, karnis javítás, leszakadt karnis visszafúrás, új karnis felfúrás. Lakberendezési tárgyak készítése, házhozszállítása, függönyök felszerelése NON - STOP

karnisszerelo.hupont.hu

31. OLCSÓ UJ CSOMAGOLÁS SÉRÜLT -SZÉPSÉGHIBÁS TERMÉKEK LEÉRTÉKELT ÁRON

► MINDEN EGY HELYEN ,ÉPITKEZIK,KERTÉSZKEDIK , SPORTOLNA VAGY JÖN A BABA??AMI NÁLLUNK NINCS AZT BESZEREZZÜK KÉRÉSÉRE KEDVEZMÉNYES ÁRON ÉS HÁZHOZ SZÁLLITJUK, HA KELL. TEL 06209978798 BPXVII KER .email:zolt@tvn.hu VÁRJUK KÉRDÉSEIT SEGITÜNK

olcso-easy.hupont.hu

32. Kasza Tamás, Lezárás Specialista Oldala

► Ha már értékesítesz, akkor keress vele pénzt is, ismerd meg a lezárás lépéseit: www.lezarasspecialista.hu

lezarasspecialista.hupont.hu

33. ANTENNABOLT-WEBÁRUHÁZ A BP 1174.BOCSKAI U 29.

► TEL:0612570573,+36309847295 MINDIGTV,FÖLDI ANTENNA, MŰHOLDVEVŐ,KAMION ANTENNABOLT.

sat.hupont.hu

34. GOBELINEK

► 1991 óta működő nagykereskedelmi cégünk kötőfonalak, kézimunka alapanyagok, gobelinek, osztotthímzők, horgolók és egyéb kézimunkával kapcsolatos termékek forgalmazásával, importjával és exportjával foglalkozik.

gobelin-fonal.hupont.hu

35. FRANCIA AUTÓALKATRÉSZEK - MaTi-CaR Alkatrészek elérhető áron Miskolcon....

► ÚJ, utángyártott Francia autóalkatrészek elérhető áron Miskolcon. CITROEN ALKATRÉSZEK-DACIA ALKATRÉSZEK-PEUGEOT ALKATRÉSZEK-RENAULT ALKATRÉSZEK-FRANCIA autókhoz alkatrészek elérhető áron..

francia-auto-alkatreszek.hupont.hu

36. Csajoknak. ▲

► Itt sok csajos dolgot megtalálsz, remélem tetszik. :)

csajsziikknak.hupont.hu

37. LÉT TUDAT a tudomány és a vallások közötti szakadékot kitöltő IGAZ VALÓSÁG

► Nyugvó elektron, Elektroaktív elektron, Gravitron, Foton, Jomaidon, Mezon, Pozitron, Bilon, Jang=Tudon, Jin=Seton, Duton, Egységes elemi részecske=gamma sugárzás

korpuszkularis-energia.hupont.hu

38. Finom falatok- sültek-levesek-lángos-tészták- édességek-pecsennyék-mártások

► Hazai-külföldi ízek-különlegességek ínyenceknek

izvarazs.hupont.hu

39. A földrajz

► .

foldrajzkrisz.hupont.hu

40. 5.B.

► Madagaszkár pingvinjei. :)

losonczi.hupont.hu

41. ♥Idézetek♥

► You don't love someone for their looks, their clothes or for their fancy cars, but because their souls have a song only you can hear...

szerelmestortenetek.hupont.hu

42. Horse love!

► Minden ló otthona!Legyen kicsi vagy nagy!

horseloves.hupont.hu

43. BABITS MIHÁLY

► NEMTUDOK KAVAROGNI !!!

nemtudokkavarogni.hupont.hu

44. Bio vetőmagok saját kertemből

► Teremtés Könyve 1/29. „Nézzétek, nektek adok minden növényt az egész földön, amely magot terem és minden fát, amely magot rejtő gyümölcsöt érlel, hogy táplálékotok legyen".

biovetomag.hupont.hu

45. MSTS Activityk, Járművek

► Szatka Team honlapja

szatka.hupont.hu

46. MATEMATIKA FELADATOK ÁLTALÁNOS ISKOLA 5 - 8. OSZTÁLYOSOKNAK

► GYAKORLÓ FELADATOK, HÁZI FELADATOK DIÁKOKNAK ÉS MÁSOKNAK

matekozzunk.hupont.hu

47. Sangreal Boxerkennel

► Sangreal Boxers: the reality of perfectism

sangrealboxer.hupont.hu

48. Gasztronómia

► Ételek,ahogy én készítem.

szalaydenes.hupont.hu

49. Andi77 tuti tárkonyha

► Kipróbált, ismert, könnyen elkészíthető finomságok receptjeit gyüjtöttem össze

andi-tutireceptek.hupont.hu

50. Seeberger János - Mondain galamb

► Üdvözlöm a honlapomon! Kellemes böngészést kívánok.

seebergerjanos.hupont.hu

51. Zalai Szántó település hely,- és a Szekér família családtörténet kutatása

► “Sine praeteritis futura nulla" „A múltnak kútja, a jövőnek titka van és a jelen az egyetlen, amit te alakítasz!”

szeker.hupont.hu

52. Sütivilág

► Fantasztikusan finom sütemények minden mennyiségben

sutivilag.hupont.hu

53. Szocibontó.

► Szocialista gépjárművek, motorkrékpárok, robogók bontott alkatrészeinek árusítása, vétele, tartozékok, felszerelések vétele, eladása, bizományos értékesítése, bérbeadás. Használt ruhák eladása, vétele.

szocibonto.hupont.hu

54. Programozzunk

► Programozás tanulás + Hackelés

programozzunk.hupont.hu

55. ELADÓ AUTÓ - GARANTÁLT AUTÓ FELVÁSÁRLÁS

► Autó felvásárlás teljes körű ügyintézéssel! A hét minden napján.

autovetel-azonnal.hupont.hu

56. Vinkler Tamás honlapja

► Székesfehérváron vállalok üzleti kommunikációs órákat, vagy diákoknak felkészítést.

biztosangol.hupont.hu

57. Loondy Szalon

► Itt minden kacatot megtalálsz, talán még szükséged is lehet valamire. Töltsd le, és érezd jol magad.

szalon.hupont.hu

58. Gyönyörű versek, szép idézetek

► Sok vers, szép idézetek tőlem nektek, Jó szórakozást!!!

szandraversek.hupont.hu

59. AVRIL LAVIGNE RAJONGÓK IDE GYORSAN!!!

► Itt megtudhatsz mindent AVRIL RAMONA LAVIGNE énekesnőről: életrajza, stílusa, parfümje, divatmárkája, albumai, dalai, videoklipjei, filmjei, érdekességek-extrák róla, képei, fotósorozatai stb. ...

rekavril.hupont.hu

60. OTTHONÁPOLÁS

► Szakápolás, gyógytorna, betegfelügyelet a beteg saját otthonában, akár 24 órában is.

szilardsegitseg.hupont.hu

61. PaciLo.HuPont.hu A lovakról mindenkinek! :)

► " A ló hátán van a földi mennyország..."

pacilo.hupont.hu

62. BABÁT VÁRUNK

► Életerős, egészséges gyermeket szeretnék a világra hozni! Mit kell tennem ezért?

sikereslombikbebiprogram.hupont.hu

63. Harry Potter legjobb oldala!!!

► Főszereplők:Harry Potter/Daniel Radcliffe , Ron Weasley/Rupert Grint , Harmione Granger/Emma Watson

harry-potter-imadok.hupont.hu

64. Sziasztok!!! Ez a kutyám,Bonika oldala!

► Üdv Boni oldalán!! Mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok én és a kutyám!Jó szórakozást kívánok az oldalon.

bonihusi.hupont.hu

65. Eredetiségvizsgálat Kft. Tel.:06-70-363-32-17, 1135 Bp. Tahi u 87.

► Előzetes bejelentkezés esetén akár fél órán belül elkészítjük eredetiségvizsgálatát. Tel.: 06-1-788-29-74, 06-1-349-66-79, 06-70-363-32-17. Nyitvatartásunk: H-P.: 07-16-ig

eredetvizsga.hupont.hu

66. I♥HORSES

► "Ha egy ló társává fogad neked adja mindenét :erejét,kitartását,vad szellemét de cserébe nem kéri el mindened elég neki megbecsülö szereteted

pacioldal.hupont.hu

67. Árva Angyal

► Itt sok sztárról van szó ha szereted őket nézd meg találsz itt tartalmokat, szereplőket és néhány kvízt remélem mind tetszeni fog

szereplok.hupont.hu

68. Az ékszer, amit neked terveztek!

► #sedefekszer

sedef.hupont.hu

69. Fiúk&Łányok

► Elvárom hogy máskor is benézz ! Ne siess ! Csak lassan !

asahin.hupont.hu

70. Ada elsőszámú rajongói oldala

► Sziasztok! Ez itt Ada elsőszámú rajongói oldala! Ha te is szereted Adát akkor jó helyen vagy! Itt mindent megtalálhatsz Adáról és más sztárokról is! Letöltés is van, sok kép, ez egy igazi sztárkuckó! Nézz körül

adafan.hupont.hu

71. A BANKOK ÁLTAL VISSZAVETT SPANYOLORSZÁGI INGATLANOK AKÁR FÉL ÁRON!

► A Bankok által visszavett INGATLANOK!!!!Apartmanok,sorházak,villák,üzlethelyiségek,nagy választékban HIHETETLEN OLCSÓN!!!"Mi számitunk Önre,Ön számithat Ránk!!!

abankielvettspanyolhazak.hupont.hu

72. Pajkos Fénysugár Alapítványi Óvoda és Bölcsőde

► "Beszélj velem úgy, mintha felnőtt lennék! Játssz velem úgy, mintha gyerek lennél! Bízz bennem! Adj nekem feladatot, majd meglátod, milyen ügyes vagyok!" Dávid Rózsa

pajkosfenysugar.hupont.hu

73. Spanyol ingatlanok A-Z-ig! SPANYOLORSZÁG-COSTA BLANCA TORREVIEJA

► Eladó Spanyol INGATLANOK ITT! Tengerparti apartmanok, sorházak, luxuslakások-villák, üzlethelyiségek nagy választékban Costa Blancán, a létező minden segítséggel magyarul, spanyolul és persze angolul.+ 34 634 096 770

spanyolingatlan.hupont.hu

74.

► ..jobb megtenni és megbánni, mint megbánni hogy nem tetted meg..

jokisversek.hupont.hu

75. Szép Orchidea Kertészet

► Cserepes-és vágott orchideák termesztése

szepkerteszet.hupont.hu

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 5
Tegnapi: 1
Heti: 9
Havi: 6
Össz.: 3 182

Látogatottság növelés
Oldal: Vezetői pályázat
Kékcsei Arany János Általános Iskola - © 2008 - 2024 - kekcsei-arany-iskola.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »