|
|
Tartalomjegyzék
A pályázat címe: 2
A pályázat készítője: 2
Tisztelt Igazgató Nő! 2
Szakmai önéletrajz. 4
Vezetői program... 7
Helyzetelemzés. 21
Földrajzi környezet. 21
Az iskolaépítés, bővítés folyamata: 22
Személyi feltételek. 23
Tanulói adatok. 26
Záró gondolatok. 27
A pályázat címe:
Kisvárdai Tankerület Központ
4600 Kisvárda
Kodály Zoltán utca 15/A
Pályázati azonosító: TK/149/01773-1/2018.
Nagy Enikő Zsuzsanna
4494 Kékcse,
Fő utca 98.
Alulírott hivatkozva a TK /149/01773-1/2018, azonosító számú, a Kékcsei Arany János Általános Iskola Intézményvezető (magasabb vezető) beosztás ellátására irányuló pályázati kiírásra
PÁLYÁZATOMAT BENYÚJTOM.
Tartalma:
1968. szeptember 22-én, Kisvárdán születtem, általános iskolai tanulmányaimat Kékcsén végeztem, majd Kisvárdán a Bessenyei György Gimnáziumban folytattam tanulmányimat, ahol 1987-ben érettségiztem. Ebben az évben sikeres felvételi vizsgát tettem a nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskola történelem-népművelés szakára. 1991-ben diplomáztam, s ebben az évben augusztus 16-án állást kaptam, Kékcsén, egykori iskolámban.
Aktívan bekapcsolódtam az iskola életébe, sokat tanultam volt tanáraimtól, s a több évnyi tapasztalattal rendelkező kollégáktól. Továbbképzéseken vettem rész, majd elvégeztem a földrajz szakot, szintén Nyíregyházán a Tanárképző Főiskolán, majd a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem TTK, földrajz szakon egyetemi diplomát is szereztem.
2014-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen közoktatási vezető és pedagógus szakvizsga szakirányú szakképzettséget szereztem.
2016-ban a Nyíregyházi Egyetemen végeztem tanulmányimat történelem mester képzésen.
2018. januártól a pedagógus életpálya vonatkozásában Pedagógus II fokozatba kerültem
Munkám során osztályfőnökként is tevékenykedtem, utolsó osztályomat 2012-ben ballagtattam el. Osztályfőnöki munkám során igyekeztem tanulóimat segíteni, támogatni céljaik elérésében, továbbtanulásukban, programok szervezésével pedig emlékezetessé tenni az iskolai éveket.
Rendszeresen készítek fel gyerekeket versenyekre, helyi, körzeti, de a megyei versenyekre is.
Több éven át a diákönkormányzatot segítő pedagógusként, sok szabadidős programot, rendezvényt, kirándulást, gyermeknapot, vetélkedőt szerveztünk kollégáimmal tanulóink számára.
Részt vettem pályázatok kidolgozásában, szakmai vezetőként azok megvalósításában, kivitelezésében.
2010-ben a Kékcsei Önkormányzat képviselőtestülete támogatásával,- mint fenntartó- több sikeres pályázat elnyerésére került sor.
2010-től a TÁMOP 3.1.4 „Gyermekeink sikeréért és érvényesüléséért a személyes kompetenciák komplex fejlesztésével” pályázat megvalósításába szakmai vezetőként kapcsolódtam be. A pályázat keretében több szakmai továbbképzésen vettem részt kollégáimmal együtt, illetve a pályázat keretében projekt hét, témahét keretében számos programot szervezünk tanulóinknak, a környezettudatosság és hagyományápolás jegyében.
2015-ben a KLIK Kisvárdai Tankerülete által támogatott pályázat (TÁMOP- 3.1.4. C-14-2015-0013 azonosító számú pályázat) megvalósulásában szintén szakmai vezetőként tevékenykedtem, segítettem kollégáim munkáját.
2015-ben pályázatot nyújtottunk be az ÖKOISKOLA cím elnyerésére, melynek kidolgozásában aktívan, irányítóként vettem rész. A pályázat sikeressége érdekében 30 órás képzésen voltam Hajdúböszörményben, ahol ökoiskolai koordinátor képzettséget szereztem.
A pályázat sikereként iskolánk elnyerte az ÖKOISKOLA címet 2018 decemberéig.
2017 februárban indult intézmémyünkbena az EFOP-3.1.8-17-2017-00034, Együtt, testvérként a Kékcsei Iskolával című pályázat, melyben projekt menedzserként veszek részt.
Iskolánkban 7 éve egyre nagyobb sikerrel kerül megrendezésre az Arany János hét verseny sorozat, melyen történelem tanulmányi versenyt is szervezünk kollégámmal. A verseny hét szervezésében lebonyolításába is a kezdetektől bekapcsolódtam.
2003-tól rendszeresen részt vettem pedagógusként az Országos Kompetenciamérésben, majd 2012-től koordinátorként végzem feladataimat a mérés lebonyolításában.
2012-től igazgató-helyettesként, majd 2013-tól intézményvezető helyettesi feladatok elvégzésével bízott meg intézményvezetőm.
Intézményvezető helyettesként személyes példamutatásommal igyekszem végezni sokrétű munkámat.
Ezt a sokrétű szakmai munkát természetesen kollégáimmal együttműködve sikerült megvalósítani. A megfelelő munkakapcsolat, megfelelő, folyamatos felkészülés meghozza az eredményeket munkám során.
27 évnyi aktív folyamatos munka, rendszeres képzéseken való részvétel lehetőséget adott, hogy megfeleljek újabb és újabb kihívásoknak. A feladatok, kihívások lehetőséget adnak erősségeink kibontakoztatására, gyengeségeink fejlesztésére.
Intézményvezető- helyettesként az újabb kihívások lehetőséget adtak a fejlődéshez, aktív munkához, korunk egyre nagyobb elvárásainak való megfelelésnek.
A szerzett tapasztalatokat, tudást, mindenképpen tudom alkalmazni vezetői munkám során.
A pályázatban meghatározott feltételek tudomásul vételével az intézményvezető-beosztást megpályázom. A betöltéséhez szükséges végzettséggel, szakvizsgával, szakmai gyakorlattal rendelkezem.
1991. augusztus 16-tól dolgozom folyamatosan pedagógusként az intézményben. Az évek során alaposan megismertem az intézményt, megtapasztaltam a változásokat, fejlődéseket, nehézségeket is.
Helyi lakosként is alapos helyismerettel rendelkezem. Ismerem az itt élő embereket, ismerem igényeiket, elvárásaikat.
2006-tól helyi képviselőként is aktívan részt veszek a település és az intézmény életében is.
2012 január 14-től intézményvezető-helyettesként és pedagógusként is fontosnak tartom az intézmény minél sikeresebb működését. Nagy kihívás számomra a gyerekek és kollégák munkájának, sikereinek segítése, támogatása.
Ezt a színvonalas munkát kívánom támogatni, hogy intézményünk minél sikeresebb legyen, megfeleljen a kor kihívásainak. S így segítsem kollégáim és gyermekeink sikerét.
Céljaim:
Hiszem, hogy egy közösség munkája csapatmunka kell, hogy legyen.
„ Amit teszünk csepp a tengerben, de ha nem tennénk meg, az a csepp hiányozna a tengerből”
Kalkuttai Teréz anya
A századunkban zajló gazdasági, technológiai változások próbára teszik az egyének alkalmazkodó képességét, mindez nem hagyja érintetlenül az oktatásügyet sem. Kihívás az oktatási rendszer számára a fokozott versenyhelyzetnek, az állandóan változó munkaerő-piaci igényeknek való megfelelés. Ebből egyenesen le kell vonnunk azt a következtetést, hogy a korábbi évtizedek gyakorlata a tanulás terén már nem követhető. A lexikális tudás mellett ma már meghatározóbb lett a tudás megszerzésének „hogyan”-ja, hiszen ez határozza meg, hogy a mai diákok képesek lesznek-e tudásukat a gyakorlatban felhasználni, alkalmazható tudást tudnak-e szerezni. A diákokat fel kell készíteni a kor egyik legfontosabb követelményére: az „egész életen át tartó” tanulásra.
Az oktatásban tehát olyan új tanulási modell kialakítása szükséges, amelyben kiemelkedő szerepe kell, hogy legyen az alapvető készségek elsajátításának, a csapatmunkára való képesség, problémamegoldó képesség fejlesztésének.
A mai társadalomban a pedagógus szerepe megváltozott: a tudás átadójából a tudás megszerzésének segítőjévé kell válnia. Be kell látnunk, hogy a tanítási-tanulási folyamatban lényeges elemnek kell lennie a tevékenységnek, az aktivitásnak, a gyakran tapasztalható passzív tanulói magatartással szemben. A tevékenységközpontú pedagógiák erre a gondolatra épülnek. Az ismeret átadása és átvétele során mindkét félnek aktív résztvevőnek kell lenni.
Elfogadott tény az is, hogy az iskolákat ma már nem lehet zárt szervezetként működtetni, szülőkkel, más közösségekkel parneri kapcsolatot kell erősíteni, ez nagymértékben kiszélesíti az iskolavezetés feladatait is.
Az élet alapeleme a változás, ezért a legszebb és legnehezebb vezetői feladat a változás menedzselése.
Olyan iskolát szeretnék:
Vezetőként szeretnék:
Az intézmény erősségei: azok a tényezők, melyek hosszútávon előnyt jelentenek
Az intézmény gyenge pontjai: azok a tényezők, feltételek, amelyek hosszútávon hátrányt jelentenek
Az intézmény lehetőségei: olyan feltételrendszerek és tevékenységek, melyek az intézmény jövőbeni szerepét előnyösen megváltoztathatják
Az intézmény veszélyei: olyan környezeti kihívások, amelyek az intézmény pozíciójának gyengüléséhez vezethetnek
Gazdálkodási tevékenység
A vezető feladatai közé tartozik a költségvetési összegek takarékos és legésszerűbb felhasználásával, a nevelő-oktató munkához szükséges alapfelszerelések és eszközök biztosítása.
A költségvetés a szükségletek csak egymeghatározott részét fedezik, de nélkülözhetetlen a pályázati lehetőségek minél nagyobb kiaknázása.
Vezetői alapelvek
„Én meg tudom tenni, amit te nem, és te meg tudod tenni, amit én nem; együtt nagy dolgokra vagyunk képesek.” (Teréz anya)
Egy jó iskolához, egy jó csapat kell, melynek tagjai az egyedi képességeikkel kiegészítik egymást.
A vezető fontos feladata, hogy ebben a csapatban a megfelelő feladatmegosztással mindenki számára lehetőséget teremtsen ahhoz, hogy képességeivel a csapat aktív, építő tagja legyen. Korunk oktatásának fontos követelménye a kulcskompetenciák fejlesztése, amely a változó világhoz való gyors alkalmazkodást, és a felnőtt életben való helytállást készíti elő. Kiemelt vezetői feladatnak tekintem az iskolai nevelő-oktató munka hatékonyságának növelését, a tanulók képességeinek folyamatos fejlesztését.
A vezető munkája
A vezetés olyan tevékenység, mely az erőforrások hatékony és eredményes felhasználára irányul, bizonyos célok elérése érdekében.
A vezetői munka igen energiaigényes, állandó feszültség forrása, s a kihívások egész sorát rejti magában. A vezetési funkciók a vezetői munka elválaszthatatlan részét alkotják, mint a tervezés, szervezés, közvetlen irányítás és ellenőrzés.
Alapvető vezetési funkciók
Vezetőként vallom:
Vezetői céljaim:
Vezetői módszereim:
A célmeghatározásból eredő feladatok
A személyiség kibontakoztatása, egységes nevelési elvek formálása
A pedagógia mindig fontos feladatának tekintette a személyiségfejlesztést, ma ez a feladat egyre inkább az oktató-nevelő intézmnyekre hárul
Egy tanuló helyzetét nagyon sok tényező determinálhatja: az adottságai, az egészségi állapot, testi épsége, a család légköre, életkörülménye és életmódja. Ez a bonyolult, soktényezős háttér befolyásolja az iskola nevelésének hatékonyságát. A pedagógusnak csak az a lehetősége, hogy igyekszik megismerni ezt a helyzetet és a pedagógia eszközrendszerével alakítja azt.
Személyzetfejlesztés és testületépítés
Fontos fealadat, hogy az iskola alkalmazottai, pedagógusai, egyenként, csoportban, testületben egyaránt színvonalasan dolgozzanak. Ennek érdekében tudatos vezetői tevékenységgel, átgondolt feladatszervezéssel kell erősíteni, építeni meglévő szellemi, fizikai bázisunkat.
Az intézmény szervezeti felépítése
Konfliktusok minden szervezetben természetesek, de a minimalizálásra kell törekedni. A sérelmet felszínre hozó, konszernzust kereső vita, a nyílt, őszinte beszéd a konfliktusok kezelésének legfontosabb formái. Folyamatos, rendszeres egyeztetés, megbeszélés a hatékony munka nélkülözhetetlen velejárója.
Az iskola és a társadalmi környezet közötti viszony formálása
Az iskolát nem lehet zárt szervezetként működtetni, az adott társadalmi környezetben működhet csak. Ezért fontos, hogy jól ismerjük e kapcsolatrendszerben helyünket, lehetőségeinket, a felénk irányuló elvárásokat.
Belső kapcsolatok:
Az iskolai életben meghatározó szerepük van a Szülői munkaközösségnek, szakszervezeti vezetőnek, munkaközösség vezetőknek.
A diákönkormányzatnak nagy szerepe van a különböző szabadidős programok megszervezésében a tanulók magatartásának formálásában, közösségépítésben. Ezért támaszkodni kívánok munkájukra, véleményükre.
Külső partnerekkel való kapcsolatok:
Fontosnak tartom az ünnepségeken, különböző rendezvényeken, értekezleteken, továbbképzéseken való részvételt.
Külön figyelmet kell fordítani a szülőkkel való kapcsolattartásra, szőlői ház nélkül nem lehet eredményes a munkánk.
Fontosnak tartom az óvodával való kapcsolattartást, szakmai együttműködést, hisz utánpótlásunk biztosításának ez az egyik legfontosabb forrása.
Fontosnak tartom a településen működő civil szervezetekkel és a történelmi egyházak képviselőivel való kapcsolattartást, együttműködést.
A tanárok értékelése, szakmai fejlesztése, minőségfejlesztés
Megnőtt az intézmények vezetőinek felelőssége iskolájuk teljesítményéért, ezért fontos a tanári munka megfelelő értékelése. Új értékelési rendszer kidolgozására van szükség, fontos, hogy mindenki számára világos ösztönző rendszer kerüljön bevezetésre, mely segíti az önmegvalósítást.
Fontos a pedagógusok szekmai fejlődése az iskolarendszer átalakításában arculatformálásban.
A szakmai fejlesztés irányai
Minőségfejlesztés
A minőség a célnak való megfelelés. Az oktatási-nevelési intézmény feladat, hogy szocializáljon és professzionizáljon. Ilyen értelemben a minőségi munka helyi, iskolai folyamat, fontos önérdek és hosszú távú stratégia.
Minőségi munkánk célja,sikerkritériumok:
Célom az iskoláról kialakított kép folyamatos fejlesztése, a minőség, hatékonyság, eredményesség elve alapján. A hagyományok megtartása mellett, nyugodt légkörű iskola megteremtése, határozott értékrend megfogalmazása szükséges.
Sikerkritérium: tanulóink szeressék az iskolát, azonosuljanak céljaival.
Az iskola végzős tanulói birtokában legyenek a továbbtanulás igényének, minél jobb eredménnyel indulhassanak a továbbtanulás útján.
Sikerkritérium: partnereink elégedettségének növelése
A partnerek elvárásainka beépítése a nevelő-oktató munkába. Nevelési feladatok teljesítése a pedagógiai programban foglaltak szerint.
Sikerkritérium: hiteles és bevált mérőeszköz alkalmazása
Tehetségekkel és hátrányos helyzetűekkel való egyenrangú törődés a tanórán kívül, egyéni bánásmód elvének érvényesítése, esélyegyenlőség biztosítása.
Sikerkritérium: tanulmányi versenyek, szabadidős programok szervezése
A minőségi munka az innováció alapkövetelmény, melynek garanciája a munkatársak képzése, s az elsajátított tudás megfelelő, gyakorlatban való alkalmazása.
Sikerkritérium: Munkánk hatákonyságának növelése
Partnerkapcsolatok fejlesztése, partnereink véleményének, igényeinek figyelembe vétele
Sikerkritérium: szülői értekezletek, fogadó órák, családlátogatások mennyiségének növelése.
Célunk, hogy a diákjainkban felébresszük és egyre magasabb szintre emeljük a környezetvédő-óvó szemlélet fontosságát.
Sikerkritérium: tanulóink aktív részvétele környezetünk szebbé, jobbá tételében és a környezetvédelmi vetélkedőkön, programokon való minél sikeresebb részvétel.
Egészséges életmód kialakítása, a rendszeres testmozgás megszerettetése.
Sikerkritérium: A tanulók minél nagyobb létszámban vegyenek részt, versenyeken, szakkörökön.
A tanulási folyamat megújításának elemei
A gyermekközpontúság és a teljesítményképes tudás (életpálya tervezése) nézetrendszerének összehangolására töerekszem. Fontos alapelv, hogy munkáltatva tanulunk, de nem nélkülözhető az önálló információszerzés készségének elsajátítása sem. Egyre fontosabb, s egyre jobban érzékelhető, hogy az információs és kommunikációs technológia (IKT) nem hagyható ki az oktatásból Az isklának nincs más választása, mint alkalmazkodni ahhoz a korhoz, melyben működik és amelyet szolgálnia kell. Diák nem kerülhet ki isklánkból alapvető ismeretek nélkül, a vezetés, adminisztratív munkában nélkülözhetetlen, tanár számára óriási lehetőség és elvárás.
A továbbiakban is nagy hangsúlyt kívánok fektetni az iskolában folyó művészeti nevelésre, ennek alapjai már az óvodában elkezdődnek. A művészet fejleszti a gyerekek esztétikai érzékét, harmóniára, a kultúra, hagyományok őrzésére neveli a gyerekeket.
Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatos nevelés. Ehhez korábbi pályázatiank nyújtanak lehetőséget, anyagi és szellemi forrást biztosítva. Ezek megvalósítása érdekében új tanulásszervezési eljárások alkalmazására (projektmódszer, témahét) is sor kerül. Feladat ezek továbbfejlesztése, minél magasabb szintre meelése, monőség fejlesztés, minél egységesebb arculat kalakítása.
A hátrányok csökkentése esélyegyenlőség
A munkanélküliség, a mindennapos anyagi gondokkal küzdő családok számának növekedésével nő azon tanulók létszáma, akik támogatásra szorulnak. Ma, amikor újabb társadalmi átrétegződés megy végbe, különös figyelmet kell fordítani azokra a tanulókra, akik többoldalúan is hátrányos helyzetben élnek.
Legnagyobb megkülönböztatés a nem egyforma embereket egyformán kezelni. Fontos feladat a hátrányos helyzetű tanulók tudásszintjének a fejlesztése, szemelőtt tartva a tehetséggondozást.
Ellenőrzés, értékelés
Elvárás egy iskolával szemben, hogy eredményesen dolgozzon. Az iskolai Pedagógiai Programban rögzitve van a belső értékelési rendszer.
Az ellenőrzés, értékelés legfontosabb alapjai:
Az eredményesség mérésekor, a viszonyítási alap mindig a céloknak való megfelelés, a követelmények teljesítése, megvalósítása.
Az elvárt követelmények egységes értelmezése,
Kiemelt alapelv a folyamatosság, rendszeresség,
Az értékelés objektív, segítő, nevelő, fejlesztő hatású legyen,
Az értékelés nem csupán minősítés, az eredmények javítására ösztönző motivációs eszköz legyen,
Az értékelés módja és eszközei áttekinthetőek, egységesek, kiszámíthatóak, azonos feltételeket termtőek legyenek
Képességek és tudásszint növelése
Minden tanulóban tudatosítani kell, hogy a tanulni tudás elsajítítása (élethosszig tartó tanulás) nélkülözhetetlen, saját érdeke.
Fontos a középiskolai tanulmányokra való eredményes felkészítés.
A humán erőforrás fejlesztésével az óratervben rejlő lehetőségek kiaaknázásával lehetőséget kell teremteni arra, hogy gyermekeink képességeik a legmagasabb szintre jussanak.
Összegzés
A tanítás-tanulás tevékenység sikere a résztvevők felkészültségén, adottságain, aktivitásán, szorgalmán múlik. Tehát a felkészült pedagógusok, szorgalmas diákok, segítő támogató szülői háttér, nélkülözhetetlen a sikeres, eredményes munkához. Nem elegendő a pedagógiai teljesítmény, szükség van a szülők törődésére, segítségére. A gyermeki teljesítmény akkor tud kiteljesedni, ha egészséges érzelmi háttér van mögötte, ezt a törődő család tudja legfőképpen teljesíteni. Ezért a szülőkkel való kapcsolattartás elengedhetetlen feltétele, hogy a pedagógiai munka sikerrel záródhasson.
A pályázatban megfogalmazott célok összegzése:
Folyamatosan végzendő feladatok
Középtávú célok, feladatok:
Hosszú távú célok, feladatok:
Befejező gondolatok
Vallom, hogy csak következetességgel, türelemmel, kellő kitartással, tisztességgel lehet a ránk bízott feladatot végezni.
Fontosnak tartom, hogy a kollégák és a diákok a legjobb tudásuk szerint valósíthassák meg önmegukat, legyenek büszkék saját teljesítményükre és tudjanak örülni egymás sikerének.
Tegyék mindezt úgy, hogy gyarapodjon a közösség és büszkék lehessünk iskolánkra.
„Ne vállalkozz arra, amit nem tudsz megtenni, de ha valamit megígértél igyekezz tartani a szavad!”
(George Washington)
Kékcse Szabolcs – Szatmár – Bereg megyében Nyíregyházától észak-keletre mintegy 45 km távolságra található település. A 4. sz. főútról Kisvárdánál leágazó alsórendű úton érhető el. A legközelebbi vasútvonal: Budapest – Záhony vasútvonal Kisvárdán érhető el.
A település közúti kapcsolatát a településen áthaladó Kisvárda – Sárospatak összekötő út biztosítja, mely a megépült Tisza – hídon keresztül a borsodi régióval is megteremti a közvetlen közúti kapcsolatot.
Kisvárda közelsége jelentős befolyással bír a kereskedelmi szolgáltatási egységek és munkahelyek kialakításában, nevezetesen a fentiek tekintetében Kisvárda regionális szerepköre érvényesült.
A községben az önkormányzat kötelező feladatellátását biztosító intézményhálózat kialakult.
A község egészségügyi, háziorvosi ellátása biztosított. A település rendelkezik postahivatallal és alapfokú oktatás-nevelési intézményekkel /általános iskola, óvoda/ könyvtárral, gyógyszertárral.
A községben kiépült a vezetékes víz és gázhálózat, továbbá a telefonhálózat. Az úthálózat 100 %-ban szilárd burkolatú.
A településen jelenleg 1650 fő él. A munkaképes lakosság nagy %-a munkanélküli. Nehéz körülmények között él a község roma lakossága, többségük munkanélküli.
1900-ben református iskola 2 teremmel
1905-ben római katolikus iskola 2 teremmel
1966-ban két tanterem színpaddal és igazgatói iroda
1979-ben 1 tanterem tálalóval
1984-ben szolgálati lakásból 3 tanterem és nevelői szoba építése
1994-ben vizesblokk építése
1998-ban új iskola épült 4 tanteremmel
2009-2010-ben EU pályázati forrásból- „Méltányos oktatási, nevelési környezet megteremtésével az esélyegyenlőségért” pályázattal - egy jelentős infrastrukturális beruházás keretében került sor a jelenlegi épület-együttes kialakítására, átadására. „ Méltányos oktatási, nevelési környezet megteremtésével az esélyegyenlőségért”
2010 szeptemberétől vehettük birtokba a felújított, ill. bővített iskolaépületet, melyben helyet kapott 8 tanterem, 1 informatika-terem szerver szobával, 2 csoportszoba, konyha, ebédlő, tornaterem és a kiszolgáló helyiségek.
A tantestület létszáma 15 fő. Valamennyien diplomával rendelkeznek.
A nevelőtestület hivatástudata, munkához való viszonya, munkafegyelme, szakmai felkészültsége jó. Pedagógusaink nyitottak az új, korszerű ismeretek megszerzésére, és minden olyan módszer kipróbálására, amellyel a nevelő-oktató munka hatékonysága növelhető. Jellemző a tantestület tagjaira a továbbképzéseken, átképzéseken való aktív részvétel.
A nevelők közül többen rendelkeznek szakvizsgával, több diplomával, illetve egyetemi végezettséggel.
A TÁMOP 3.1.4 „Gyermekeink sikeréért és érvényesüléséért a személyes kompetenciák komplex fejlesztésével” és 3.3.2. „Egy fontos lépés a komplex prevenciós szemlélet érvényesüléséért – Kékcse alapfokú oktatási-nevelési intézményeiben” pályázatok keretében valamennyien részt vettek a szükséges továbbképzéseken, melyek érintették a kompetencia területek bevezetését, az új tanulásszervezési eljárásokat, az informatikai eszközök használatát, a differenciált és kooperatív módszerek alkalmazását, a hatékony együttnevelést, az óvoda-iskola átmenet megkönnyítését valamint a mérés-értékelést.
Iskolatitkár: 1 fő
Technikai alkalmazottak száma 3 fő
Karbantartó: 1 fő
Iskolák feladata, hogy felkészítse a tanulókat a XXI. század kihívásaira, vagyis számukra hasznosítható tudást adjunk, és olyan készségek és képességek birtokába juttassuk őket, amelyekkel a változó munkaerő-piaci igényekhez alkalmazkodni tudjanak.
Ezért tanulóinknak rendelkezni kell azokkal az alap- és kulcskompetenciákkal, amelyek szükségesek ahhoz, hogy életpályájukat tudják módosítani. Ehhez egyenlő esélyt kell biztosítani minden tanuló számára. A fejlesztések során ezért nagy hangsúlyt kell fektetünk a tanulás tanításának, és a készségek és képességek fejlesztésére.
A kompetencia-alapú oktatás célja tehát, hogy a tanulók a mindennapi életben hasznosítható tudással rendelkezzenek.
Előnye, hogy új módszerek, technikák alkalmazásával /kooperatív, projekt stb./ segíti a különböző fejlettségi szinten lévő tanulók közötti különbségek csökkentését, a hátrányos helyzetűek felzárkóztatását.
A kompetencia-alapú fejlesztéshez iskolánkban szemléletváltásra van szükség mind intézményi, mind pedagógusi szinten. A nevelők módszertani kultúráját kell bővíteni ahhoz, hogy a tanórák minősége megváltozzon. Elengedhetetlen feltétel az új módszerek alkalmazása, a differenciálás, a tevékenykedtetés és a mindennapi életből vett feladatok megoldása. Ehhez illeszkedően a pedagógus – továbbképzések szervezése, és megvalósítása, az elmúlt időszak kiemelt feladata volt, így a pedagógusok kompetenciái a következő képzéseken fejlődtek:
Teljes tantestületi képzés:
- új tanulásszervezési eljárások
- differenciálás heterogén csoportban
- hatékony együttnevelés
- informatikai alapképzés és IKT-képzés
Menedzsment, változásmenedzsment-képzés 2 fő
Szövegértés, szövegalkotási kompetenciák 7 fő
Matematikai kompetencia 5 fő
Szociális, életvitel, környezeti kompetencia 2 fő
Tanulás tanulása 8 fő
Kooperatív tanulás 9 fő
Tevékenységközpontú pedagógiák 8 fő
Mérés-értékelés 5 fő
SNI gyerekek együttnevelésére felkészítés 6 fő
Ehhez a pedagógusnak szükséges elemezni tanmenetét, hogy saját tantárgyán belül tervezetten végezze a kompetencia-alapú fejlesztést. A tanmenet minden évben a tanulók egyéni és a közösség egészének fejlesztéséhez készül, melyben a tanulói kompetenciák állnak a középpontban
Szükséges továbbá a tankönyvek és taneszközök jó megválasztása. Olyan könyveket és munkafüzeteket ajánlott a tanításhoz választani, amelyek a kompetencia-alapú fejlesztéshez alkalmasak, és amelyek olyan taneszközként szolgálnak, amelyek segítik a tanulók fejlesztését, a PP- ban megfogalmazott céloknak megfelelően.
Az intézménynek a kompetencia-alapú oktatás bevezetése és működtetése érdekében pedagógusainak lehetővé kell tenni az ilyen irányú képzéseken való további részvételt. Az iskola tárgyi feltételeinek javításakor figyelembe kell venni a kompetencia-alapú programokhoz szükséges eszközök beszerzését.
Tanulócsoportok száma: 12
Iskolaotthonos oktatás: 1-3 évf.
Napközis csoport száma: 3
Tanulószobai csoport száma: 1
SNI tanulók száma: 6 fő (integrált oktatásban)
BTMN-es tanulók száma 11 fő
- fejlesztő foglakozást 3-4-7. osztályban heti 2 órában.
Rendszeresen kapcsolatot tartunk a helyi Gyermekjóléti Szolgálattal, a védőnővel és a háziorvossal.
Intézményünk megfelelő kapcsolatrendszerrel, felszereltséggel, eszközökkel működik és tölti be feladatait.
Vallom, hogy csak következetességgel, türelemmel, kellő kitartaással, tisztességgel lehet a ránk bízott feladatot végezni.
Fontosnak tartom, hogy a kollégák, és a diákok a legjobb tudásuk szerint valósíthassák meg önmagukat, legyenek büszkék saját teljesítményükre és tudjanak örülni egymás sikerének.
„ Én meg tudom tenni, amit te nem, és te meg tudod tenni, amit és nem: együtt nagy dolgokra vagyunk képesek.” (Teréz anya)
Kékcse, 2018. 10. 26.
Nagy Enikő Zsuzsanna
pályázó
Amíg az oldal tulajdonosa nem helyez el itt tartalmat, addig a mai napi leglátogatottabb oldalak listája jelenik meg!
KIEMELT, REKLÁMMENTES OLDALAK
1. Kisbusz bérlés, kisbusz kölcsönzés napi 6000 forintért
► Kisbusz bérlés és kölcsönzés. Budapest és vonzáskörzetében. Sofőrrel vagy sofőr nélkül, olcsón. Jó árak, kedvező feltételek. - kisbusz bérlés - Akár 6000,-Ft/nap áron
kisbusz-berles.hupont.hu
2. ___ KÓTAJI KERÍTÉSGYÁRTÓ ___ MINDEN GYÁRI ÁRON !!!
► A DRÓTKERITÉS A LEGOLCSÓBB KERITÉS A VILÁGON. AMI SZÜKSÉGES HOZZÁ AZT NÁLUNK MEGTALÁLJA A-Z -ig. FÉM, ÉS BETON KERÍTÉSOSZLOPOK, HORGANYZOTT, ÉS ZÖLD DRÓTHÁLÓ, BETON LÁBAZATI ELEMEK, 3D-s KERÍTÉSPANELEK, ÉS KIEGÉSZITŐK.
kerites.hupont.hu
3. Kisteherautó bérlés, kisteherautó kölcsönzés napi 6000 forintért
► Kisteherautó bérlés és kölcsönzés. Budapest és vonzáskörzetében. BARÁTI Ár, kedvező feltételek. OLCSÓ! - Kisteherautó bérlés akár 6000,-Ft/nap áron! -
kisteherauto-berles.hupont.hu
LEGLÁTOGATOTTABB OLDALAK (MAI).
► Dr? Az itt lévő dr-ok jogosultak dr-ként a dr előtag használatára. A doktorokban, tanácsaikban megbízunk. De ön doktor? Nem vagyok Dr. De ettől még tudhatok. Tőlük tanulok 2011 óta. Dr...
dr-nem-doktor.hupont.hu
2. Kellemes karácsonyt &Boldog új évet
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
girls-baby.hupont.hu
► autós képek és autó történetek
autokepek.hupont.hu
4. Képek, viccek és leírások az állatokról!
► Itt megnézheted az állatokról készült képeket és rövid leírásokat, állatos vicceket!
animalfun.hupont.hu
► "Ágyúval verébre?!"
reflexiok.hupont.hu
► A tini sztárok világa
amerika-sztarjai.hupont.hu
7. Karácsonyi kaktusz (Schlumbergera)
► sokféle hasznos tudnivaló a karácsonyi kaktuszokról,szaporításukról, szép fotók a virágokról, sok segítség a gondozáshoz.
karacsonyikaktusz.hupont.hu
8. Házikedvencek, szórakozás, és minden ami jó
► Sok szertettel köszöntök minden kedves látogatót az oldalamon!!! Remélem mindenki talál az érdeklődésének megfelelő leírást.
szandra-hannah.hupont.hu
9. Angol nyelvkönyv - azoknak akik szeretnének IGAZÁN jól angolul!
► Sokszor belefogtál már az angol nyelv megtanulásába, de mindig elakadtál? Megvan a megoldás! Ez a nyelvkönyv meg tud tanítani angolul.
angol-nyelvkonyv.hupont.hu
10. A HAZA NEM ELADÓ MOZGALOM PÁRT
► Győzni fogunk, mert olyan elképzelést képviselünk, amely egy közös céllá alakul át, ezért elpusztíthatatlan, valamint visszaadja az emberek önbecsülését, magabiztosságát és az önmegvalósítás reményét, társadalmi osztályoktól függetlenül. Kásler Árpád
ahazanemeladomozgalom.hupont.hu
11. Szélvédőjavítás, szélvédő javítás Budapest
► Szélvédő javítás Budapest és szélvédő csere 06 70 602 6000, akár 8000 Ft-tól, helyszíni kőfelverődés javítás hétvégén is!
szelvedojavitasa.hupont.hu
12. BonitArt
► Fiatal cégünk valamennyi munkatársa azt vallja: egy munka akkor lehet jó, akkor szolgálhat a megrendelők elégedettségére, ha hiteles, ha jó, ha művészi. Ars poetikánkat nevünk is tükrözi, de igazolja minden eddigi munkánk is.
bonitart.hupont.hu
13. M oldal
► Videó klippek, Hírek, Tv-műsrok és... itt majdnem mindent megtalálsz! Ez a legjobb weboldal!
m-oldal.hupont.hu
14. Angyali menedék
► Angyali vezetés a megfáradt és beteg lelkeknek
archangelgabriel.hupont.hu
15. Névnapi verses köszöntők, képeslapok - Pál Júlia tollából
► Különleges, verses névnapi köszöntők, képeslapok, nevek jellemzése, jelentése, saját versek
nevnapikoszontok.hupont.hu
16. Minecraft
► Sziasztok, ez a minecraft játékot mutatja be, és segít jobbá tenni. Remélem hasznotokra fog válni, vagy tanultok valami érdekességet :)
minecraftbrowse.hupont.hu
17. Trabantok
► "Aki Trabit látni akar ide jöjjön még"
trabi.hupont.hu
18. Rajzok és egyéb kreatív művek
► rajzokat és kreatív műveket találhatsz itt.. látogass minket sokszor! ;)
rajzokesegyebek.hupont.hu
► "Hirdessétek az evangéliumot!" Nemzetközi Evangéliumi Tanúságtétel a világhálón
garainyh.hupont.hu
20. teknősőkről
► teknősök világa
teknosok.hupont.hu
21. http://jatekokbirodalma.hupont.hu/szerkesztes
► Sok féle játékok ,,,autós,lányos,kvíz,morbidoss,akciós stb.,,látogasd meg az oldalt és szórakoz jól!!!!
jatekokbirodalma.hupont.hu
22. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
jennifer.hupont.hu
23. ''...Együtt vagyunk gyözni fogunk...''
► Szombaton délelőtt már a meccsre gondolok,szerdától várom én ezt a szép napot.Mérközés reggelén már azt is jól tudom hogy délután gyöz a csapatom.
dvtkszur.hupont.hu
24. Ingatlanpiacról minden (elemzések, stratégiák, országosan és Budapestről)
► ingatlan, ingatlanvásárlás, ingatlaneladás, ingatlanpiaci elemzés, CSOK-os eladó budapesti ingatlanok, CSOK-os eladó Budapest környéki ingatlanok
ingatlanpiaci-elemzo.hupont.hu
25. NAGY ANYÁINK HÁZIPATIKÁLYA ÉS A RÁKRÓL
► TERMÉSZETES SZÉPÍTŐ SZEREK,,ÉS RÉGI HAGYOMÁNYOS NÉPI GYOGYÁSZAT
tepesztalatok.hupont.hu
26. Csajos oldi!
► :):):)
csajoos-oldi.hupont.hu
► A célunk megkönnyíteni az állatok életét. Rengeteg állat a menhelyeken van pedig szeretnének szerető otthonra találni.Ne bántsuk az állatokat!Inkább segítsünk nekik.
allat-mentok.hupont.hu
28. Girls for girls
► minden, ami egy lánynak érdekes lehet: könyvek, ruhák, sminktippek, életmód, filmek, kreatív, DIY, sztárok, sztorik...
heygirlitsme.hupont.hu
29. utazás buszjárat Horvátország Split Trogir Zadar Omis Vir Sziget Korfu
► Szeged Zadar Trogir Split Omis, Budapest Kecskemét Zadar Vir Sziget Trogir Split Omis utazás busz buszjárat személyszállítás nyaralás Horvátország. #Splitbusz Békéscsaba Orosháza Szeged Korfu busszal Görögország splitbusz@gmail.com
horvatba-utazas.hupont.hu
30. Magyarnak lenni gyönyörű küldetés!
► Minden, ami fellelhető Magyar múltunkból-jelenünkből- és jövőnkből.
matyas.hupont.hu
► Ez a honlap arról szól hogyan csinálják a bűvészek a trükköket.Van amit házilag is ellehet késziteni de van ami bolti.
buvesz-blog.hupont.hu
► WWW.SZEKELYHID.INFO
gazdaboltom.hupont.hu
33. Nyaralása Fonyban feledhetetlen élmény lehet
► Nyaraljon a Zemplén ékkövén, a természetes környezetét mindezidáig kitűnően megőrző Fonyon. Várak, nagyszerű túralehetőségek várnak Önre, s egy szálláshely, ahol barátaival/családjával megpihenhet a Boróka Gyermekjóléti Egyesület vendégeként
fonyinyaralas.hupont.hu
34. Széki Kapusi István hivatalos honlapja
► Erdély, a Mezőség, szülőfalum Szék. Varázslatos mesevilág, ma is élő hagyományok kifogyhatatlan forrása, drága szülőföldem.
kapusi.hupont.hu
► :D kérdezz és megtudod
xd-mogyi-xd.hupont.hu
36. Csajszííík oldíííjahh..csaajszíííoldal..Lájkold!!!
► Csaajjjszííík oldiiija!!!!!!!
sesztiwagyoklap.hupont.hu
37. Varga Géza: A székely rovásírás
► Nemzeti írásunk teljesebb leírásának vázlata
szekely-rovasiras.hupont.hu
38. PRO-SPORT 3
► PRO-SPORT, PRO-SPORT2, PRO-SPORT3, Bács-Kun Sport - Bácsalmás, Kunbaja és környéke sportja - folytatása: 2012./XVII. évfolyam Labdarúgás, Kézilabda, Asztalitenisz, Cselgáncs, Diáksport, BSC 1913-2013. 100 éves a BSC, Centenárium előtt a BSC
pro-sportharom.hupont.hu
39. EREDETVIZSGA Miskolc, Soltész N. K. 108. telefonszám: +36-30/239-2954
► Műhelyem a Belvároshoz közel, a jól megközelíthető helyen található, a vállalkozók utcájában.
eredetvizsgamiskolc.hupont.hu
40. greta.huont.hu
► Ez az oldal inkább Disney Channel rajongóknak szól.
greta.hupont.hu
41. Pilates Judittal
► A mozgás, melytől 10 alkalom után jobban érzed Magad, 20 után látványosan jobban nézel ki, 30 után pedig ...
pilatesjudittal.hupont.hu
42. ~ Eszti Oldala ~
► Sziasztok! Ez a Weboldal a Disney Channel Sztárjaival és sok más dologgal foglakozik! Ha tetszik gyere máskor is ! Pux :)
disneycsatornasztarok.hupont.hu
► Online könyvesbolt
mozgokonyvesboltkormend.hupont.hu
44. Cuki Cicusok és H2o Egy vízcsepp elég
► Sziasztok! Üdvözöllek titeket a cicás, és a H2o Egy vízcsepp elég nevű oldalamon! Itt sok infót tudhatok a cicákról és H2o-ról. Remélem, jól fogtok szórakozni!:) Ha szereted a cicákat és a H2o-t akkor itt a helyed! Jó nézegetést kívánok!
cuki-cicusok-oldala.hupont.hu
45. Emberi értékek
► "A szó veszélyes fegyver, s van aki fegyvertelen"
emberi.hupont.hu
46. Ha kell valami, akkor jóhelyen jársz;)
► Ha tetszik az oldal, oszd meg barátaiddal is! :D
vegyesturmix.hupont.hu
47. Szerelmes Versek Viccek, képeslapok és sok más, Honlapkészités hozával
► valakianna gyere nézbe hozám megtalálod Szerelmes ,verset ,képeslapot.
valakianna.hupont.hu
48. Ide írhatod a honlap főcímét, ami legfeljebb 75 karakter lehet!
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
fuszdgbvfusvbfisdfbsidfbs.hupont.hu
49. kozmetikai cikkek vásárlása és rendelése
► nagy ferenc : 06 20 / 914-70-73
nagyferenc.hupont.hu
► Teljes körű gépjármű javítás, karbantartás, karosszériázás, fényezés, műszaki vízsgáztatás, teljes körű alkatrészellátással. Robbanómotoros kisgépek javítása, karbantartása, alkatrészellátással. Tűzifa kereskedés.
fwd-sarkad.hupont.hu
51. KÉPESLAPJAIM
► Szeretettel köszöntelek az oldalon!
gulcsi.hupont.hu
52. LINKEK BANEREK PÉNZKERESÉS INGYEN
► HA ÉRDEKEL NÉZBE HOZZÁM.
mgyakcio.hupont.hu
53. GOMBACSÍSZÁR
► Minden gomba ehető egyszer, de valamelyik valóban csak egyszer!!! Túrázók, természetjárók, és gombázók oldala, és mindenkié aki szereti a természetet! Engedje meg, hogy bevezessem a "viláGOMBA"! (2009)
gombacsiszar.hupont.hu
54. ___ KÓTAJI KERÍTÉSGYÁRTÓ ___ MINDEN GYÁRI ÁRON !!!
► A DRÓTKERITÉS A LEGOLCSÓBB KERITÉS A VILÁGON. AMI SZÜKSÉGES HOZZÁ AZT NÁLUNK MEGTALÁLJA A-Z -ig. FÉM, ÉS BETON KERÍTÉSOSZLOPOK, HORGANYZOTT, ÉS ZÖLD DRÓTHÁLÓ, BETON LÁBAZATI ELEMEK, 3D-s KERÍTÉSPANELEK, ÉS KIEGÉSZITŐK.
kerites.hupont.hu
55. HÁRMASHATÁRHEGYI SPORTREPÜLÉSÉRT ALAPÍTVÁNY
► A sportrepülők és egyesületeik érdekvédelmi szervezete. Közhasznú szervezet. Alapítva 1990-ben.
harmashatarhegy.hupont.hu
► Sziasztok itt képeket fogok kirakni lehet pár smiley de az oldal még szerkesztés alatt ál
vica-oldala.hupont.hu
57. Borostyán Horgász Egyesület Zalalövő
► A zalalövői Borostyán tó a horgászok paradicsoma
zalalovohorgaszto.hupont.hu
58. Bojti Judit
► Színész- Táncművész- Koreográfus
bojti-judit.hupont.hu
59. Három szóban el tudom mondani, mit tanultam az életről: mindig megy tovább.
► "A világ minden szépségéért sem akarnám elcserélni az egyéniségemet, még akkor sem, ha nincs benne semmi különös. Én én magam vagyok, és ez több annál, amit néhányan elmondhatnak magukról."
mindigvantovabb.hupont.hu
► Ami Sims,azt itt megtalálod! :D
sims-love.hupont.hu
61. Gold Jackal
► Nuka-World : Cola University
angelcode.hupont.hu
► mindenjogfenntartva
viraglatomszol.hupont.hu
63. •.••♥Picicsajszi oldala♥••.•
► Lesd meg a menüpontokat!Köszike.•.••♥Gyere máskor is! Puszika•.••♥ Szijja.•.••♥
sztarok-kepek.hupont.hu
64. Lonsdale - Everlast - No Fear - Puma - Fila - Adidas - Nike - Umbro
► WebShopunkban mindenki könnyen és gyorsan megtalálhatja saját stílusának legmegfelelőbb márkákat és azok széles termékkínálatát. Kínálatunkban férfi, női és gyermek ruházat.
lonsdale.hupont.hu
65. GTA San Andreas
► Van itt minden!
godtraxgm.hupont.hu
66. Testépítés
► "§''
mr-olimpia.hupont.hu
67. Kozmosz 2000 vegzet asztrologia ezoterika
► Minden ami ezoterika asztrologia kiváncsi vagy a jövődre elemzések tanulmányok stb...Rendeld meg most még akciós, www.vegzet.com
vegzet.hupont.hu
68. Lovak mindörökre - minden amit tudni kell
► Minden, ami érdekelhet egy igazi lovast: Minden a lovakról,hasznos tippek és tudnivalók!
horses-forever.hupont.hu
69. Ma tegyél valami mást, mint eddig, és légy sikeres.
► Független partnerként meg nyitottam az áruházam. Gyere és nézz körül.
mlmdompingvagyegeszseg.hupont.hu
70. HAMDI CUKRÁSZDA
► Szerkesztése folyamatban...
hamdicukraszda.hupont.hu
71. Uchiha Klán !
► Ide írhatod maximum 250 karakter hosszúságban a honlap leírását ill. szlogenjét. A leírás fontos a weboldal látogatottá tételében, ezért érdemes jól megszövegezni.
uchiha-klan.hupont.hu
► Sziasztok! Üdv az oldimon! Remélem tetszeni fog majd amit itt találtok! Idézetes képeket fogsz találni leginkább, de lesz majd sima kép is, kisállatok, sminkek meg minden! :) Jó szorakozást!
idezeteekn.hupont.hu
73. Magyar Honvédség büszkeségei
► Sziasztok itt mutatom be nektek a Könnyű vegyes & Bercsényi László Különleges Zászlóaljt
magyarhonvedseg.hupont.hu
74. Eredetiségvizsgálat Kft. Tel.:06-70-363-32-17, 1135 Bp. Tahi u 87.
► Előzetes bejelentkezés esetén akár fél órán belül elkészítjük eredetiségvizsgálatát. Tel.: 06-1-788-29-74, 06-1-349-66-79, 06-70-363-32-17. Nyitvatartásunk: H-P.: 07-16-ig
eredetvizsga.hupont.hu
75. Olcsó Autóbérlés Budapest és környéke. Már napi 3500,-Ft.
► Olcsó Autóbérlés, olcsó Autókölcsönzés Budapest és környékén. BARÁTI árak. Napi 3500,-Ft-tól.
olcso-autoberles.hupont.hu