Pedagógiai Program
Kékcsei Arany János Általános Iskola
OM:033487
A linkre kapcsolva letölthető:
https://drive.google.com/file/d/197njfW7OJDvsReueKTZuSfNRs7v8uUzm/view?usp=sharing
2024.
Tartalom
2.1. Iskolánkban folyó nevelő – oktató munka pedagógiai alapelvei8
2.3. Nevelési céljaink és feladataink24
Kiemelt fejlesztési feladatok24
2.4. Az iskolai oktatás- nevelés célja, a személyiségfejlesztés komplex feladatai29
2.5. Nevelő - oktató munkánk céljai iskolai szakaszonként36
2.6. A célok megvalósulása a szakaszokon belül38
2.7. Iskolánkban folyó nevelő – oktató munka pedagógiai eljárásai41
2.8. A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS, TESTMOZGÁS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK MÓDJA, TANULÓK
FIZIKAI ÁLLAPOTÁNAK MÉRÉSE…………………………………………………………………………...44
2.9. A kompetencia-alapú oktatás, fejlesztés intézményi megvalósítása45
2.9.1. A kompetencia-alapú oktatás bevezetése, elterjesztése47
2.9.2. Intézményi fejlesztések – újszerű tanulásszervezési technikák48
2.10. A közösségfejlesztéssel kapcsolatos oktató-nevelő tevékenység intézményi szintű tervezése50
2.11. A közösségfejlesztés feladatainak megvalósítását szolgáló tevékenységek színterei57
2.11.2. Egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés58
2.12. Tanítási órán kívüli tevékenységek60
2.12.1. Hagyományőrző tevékenységek60
2.12.5. Tehetséggondozó és hátránykompenzációs foglalkozások61
2.12.6. Képesség- kibontakoztató felkészítés és integrációs felkészítés62
2.12.9. Versenyek, vetélkedők63
2.12.10. Tanulmányi kirándulások63
2.12.11. Múzeumi, kiállítási, könyvtári és művészi előadáshoz kapcsolódó foglalkozások63
2.12.12. Szabadidős foglalkozások63
2.12.13. LEP Program megvalósítása63
2.12.15. Az iskola létesítményeinek, eszközeinek egyéni vagy csoportos használata65
2.12.16. Hit- és erkölcstan oktatás65
2.12.17. Pedagógus választás szabályai, választható tantárgyak, foglalkozások65
2.13. Kiemelt figyelmet igénylő tanulókkal kapcsolatos pedagógiai tevékenység66
2.14. A tehetség és képesség kibontakoztatását segítő tevékenységek69
2.15. Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok69
4. A szülők, a tanulók és a pedagógusok együttműködésének formái73
5. Iskolai egészségnevelési program74
6. Iskolai környezeti nevelési program75
7. Az elsősegély-nyújtási alapismeretek elsajátításával kapcsolatos iskolai terv77
8. A pedagógusok helyi intézményi feladatai, osztályfőnökök feladatai78
9. Az intézményi döntés folyamatában való tanulói részvétel rendje82
10. A felvételi eljárás különös szabályai83
11. Az iskolaváltás, valamint a tanuló átvételének szabályai84
12.2. Nemzetiségi nevelés-oktatás iskolánkban95
12.3.1. Szövegértés-szövegalkotás kompetencia-terület100
12.3.2. Matematika kompetencia-terület112
12.3.3. Szociális, életviteli és környezeti kompetencia - terület120
12.3.4. Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása129
12.3.5. Moduláris oktatási program131
12.4. A Nemzeti alaptantervben meghatározott pedagógiai feladatok helyi megvalósítása137
12.5. A tankönyvek és más taneszközök kiválasztásának elvei151
12.6. A magasabb évfolyamba lépés feltételei152
12.7. Osztályozó, különbözeti, javító- és pótvizsgák rendje154
12.8. A tanulók tanulmányi munkájának, magatartásának és szorgalmának ellenőrzése és értékelése166
12.9. Az otthoni (napközis) felkészüléshez előírt házi feladatok meghatározása174
12.10. Az iskolába jelentkező tanulók felvételének elvei174