Kékcsei Arany János Általános Iskola

„Én meg tudom tenni, amit te nem, és te meg tudod tenni, amit én nem; együtt nagy dolgokra vagyunk képesek.” (Teréz anya)

Intézményi környezet bemutatása

 

Földrajzi környezet:

A Kékcsei Arany János Általános Iskolában (4494. Kékcse Fő út 87).

 A település, ahol intézményünk működik, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében található, Nyíregyházától a megyeszékhelytől kb. 45km-re. Legközelebbi város Kisvárda kb. 7km-re fekszik, mely gazdasági, kulturális szempontból hatással van településünkre.

A település lakossága 1650 fő, magas a munkanélküliek aránya, a nehéz körülmények között élő családok magas %-a nagy hatással van intézményünk mindennapi életére is.

Infrastruktúra:

Az iskolaépítés, bővítés folyamata:

1900-ben                                    református iskola 2 teremmel

1905-ben                                    római katolikus iskola 2 teremmel

1966-ban                                    két tanterem színpaddal és igazgatói iroda

1979-ben                                   1 tanterem tálalóval

1984-ben                                    szolgálati lakásból 3 tanterem és nevelői szoba építése

1994-ben                                    vizesblokk építése

1998-ban                                   új iskola épült 4 tanteremmel

2009-2010-ben EU pályázati forrásból- „Méltányos oktatási, nevelési környezet megteremtésével az esélyegyenlőségért” pályázattal - egy jelentős infrastrukturális beruházás keretében került sor a jelenlegi épület-együttes kialakítására, átadására. „ Méltányos oktatási, nevelési környezet megteremtésével az esélyegyenlőségért”

2010 szeptemberétől vehettük birtokba a felújított, ill. bővített iskolaépületet, melyben helyet kapott 8 tanterem, 1 informatika-terem szerver szobával, 2 csoportszoba, konyha, ebédlő, tornaterem és a kiszolgáló helyiségek.

Tanulói adatok:

Az intézményben, a 2021-2022-es tanévben a tanulók létszáma 118 fő, alsó tagozaton 65 fő és felső tagozaton 53 fő a tanulók száma. Magas a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya. Halmozottan hátrányos helyzetű tanuló 41 fő, hátrányos helyzetű 39 fő és rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben 93 tanuló részesül.

Tanulócsoportok száma:                    8

Iskolaotthonos oktatásban                52 fő vesz részt az első 3 évfolyamon

Napközis csoport száma:                   1

Napközisek száma:                            13 fő

Tanulószobai csoport száma:             3

Tanulószobások száma:                      53 fő

SNI tanulók száma:                           6 fő (integrált oktatásban)

BTMN-es tanulók száma                   19 fő

Személyi feltételek:

Az intézmény alkalmazotti létszáma 19 fő.

Pedagógusok száma: 14 fő

 Iskolatitkár: 1 fő

Technikai alkalmazottak száma 3 fő

Karbantartó: 1 fő

A nevelőtestület hivatástudata, munkához való viszonya, munkafegyelme, szakmai felkészültsége jó. Pedagógusaink nyitottak az új, korszerű ismeretek megszerzésére, és minden olyan módszer kipróbálására, amellyel a nevelő-oktató munka hatékonysága növelhető. Jellemző a tantestület tagjaira a továbbképzéseken, átképzéseken való aktív részvétel.

A nevelők közül többen rendelkeznek szakvizsgával, több diplomával, illetve egyetemi végezettséggel. A szakos ellátottság jó, az ének és rajz tantárgyak oktatását tanító szakos kollégák végzik.

A tanórai foglalkozásokat a kerettantervben meghatározott rendben végezzük, a tanítási órák arányát a törvényi előírások figyelembe vétele mellett igyekeztünk a tanulói igényekhez illetve korunk kihívásaihoz alakítani, hogy tanulóink továbbtanulásuk során minél sikeresebbek legyenek. Ezért 4. osztálytól informatika oktatás folyik intézményünkben, s a természettudományos tárgyak óraszámát valamint a felvételi tárgyak óraszámát igyekeztünk emelni.

A tanórai foglalkozások mellett nagy hangsúlyt fektetünk a tanórán kívüli tevékenységekre is. A tanulmányi versenyek, sport rendezvények, sport délutánok, projekt hetek, témahetek, ünnepi műsorok, megemlékezések színesítik iskolánk életét, és gazdagítják tanulóink munkáját

Néptánc - oktatás 1-4. évfolyamon folyik a Liget művészeti iskola pedagógusainak bevonásával.

A Demecseri művészeti iskola az alsó és felső tagozaton – igény szerint – művészeti oktatást folytat, hangszeres zenét /zongora, citera/.

A hit és erkölcstan oktatást a római katolikus és református egyház képviselője tartja.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Kisvárdai Tagintézménye ebben a tanévben is végez pedagógiai tevékenységet intézményünkben: fejlesztő foglakozást 1-2-3-4-7-8. osztályban heti 2 órában.

Rendszeresen kapcsolatot tartunk a helyi Gyermekjóléti Szolgálattal, a védőnővel és a háziorvossal.

Fontos feladatot lát el intézményünkben a Gyermek és Ifjúságvédelmi felelős, aki folyamatosan figyelemmel kíséri a problémás, nehéz körülmények között élő tanulóinkat.

Közösségi munka:

Intézményünkben alsós és felsős munkaközösség működik, amely a tanév elején elkészített munkaterv szerint végzi munkáját. Szakmai és kulturális feladatokat is ellát a két munkaközösség, megbeszéléseken határozzák meg a feladatokat, s értékelik az elvégzett munkát.

Működik az intézményben Diákönkormányzat is, amely szintén éves munkatervben meghatározott feladatok alapján működik, melyet a tanulók és a vezető pedagógus közösen vitatnak meg.

Fontos és szükséges is a Szülői Munkaközösség tevékenysége, mely kapocs az intézmény és a szülők között, az összehangolt, eredményes munka elérésében.

Pályázati lehetőségek:

Napjainkban fontos szerepet töltenek be, és számos lehetőséget biztosítanak a célok eléréséhez a különböző pályázatok, mi is élünk ezekkel a lehetőségekkel.

A TÁMOP 3.1.4 „Gyermekeink sikeréért és érvényesüléséért a személyes kompetenciák komplex fejlesztésével” című pályázat keretében az oktató, nevelő munka újabb, változatosabb formáinak alkalmazása valósult meg intézményünkben.

A TIOP 1.1.1 pályázat keretében, -2010-ben- informatikai eszközök beszerzésére kerülhetett sor. 18 tanulói számítógép, 20 pedagógus gép, 5 interaktív tábla kapott helyet intézményünkben.

 Az IPR hosszú éveken át biztosította tanulóinknak azokat az eszközöket, kirándulási lehetőségeket, melyeket önerőből nem tudtunk volna megvalósítani.

Útravaló ösztöndíj lehetőségével is él intézményünk, minden évben pályázunk, és sikeresen veszünk részt a pályázatban.

Újabb TIOP pályázat keretében- 2015-ben- 15 tanulói számítógépeket kapott intézményünk, tovább bővítve ezzel az informatikai lehetőségeket.

A 2014-15-ös tanévben TÁMOP 3.1.4. C pályázattal egészség megőrzési program számos lehetősége valósult meg iskolánkban. Lehetőség nyílt eszközbeszerzésre pl. kerékpárok, de a gyerekek táboroztatására is.

2016. januártól elnyerte intézményünk az Ökoiskola címet.

Iskolánk feladata, hogy felkészítse a tanulókat a XXI. század kihívásaira, vagyis számukra hasznosítható tudást adjunk, és olyan készségek és képességek birtokába juttassuk őket, amelyekkel a változó munkaerő-piaci igényekhez alkalmazkodni tudnak.

 Ezért tanulóinknak rendelkezni kell azokkal az alap- és kulcskompetenciákkal, amelyek szükségesek ahhoz, hogy életpályájukat tudják módosítani. Ehhez egyenlő esélyt kell biztosítani minden tanuló számára. A fejlesztések során ezért, nagy hangsúlyt fektetünk a tanulás tanítására, és a készségek és képességek fejlesztésére.

Intézményünk megfelelő kapcsolatrendszerrel, felszereltséggel, eszközökkel működik és tölti be feladatait.

 

 

                                                                               

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 1
Heti: 12
Havi: 9
Össz.: 3 185

Látogatottság növelés
Oldal: Bemutatkozás
Kékcsei Arany János Általános Iskola - © 2008 - 2024 - kekcsei-arany-iskola.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »